12 december 2007

Tur till Ludvika

Vart inget bloggande igår inte, väl hemma upptäckte jag att vår trådlösa router under dagen/kvällen blivit strömlöst och därmed tappat informationen från Telia. Tack för den televerket *ler*. Av någon anledning funkar det inte för mig att bara starta om modem och router utan jag måste i 9 fall utav tio logga in mig på routern och det är inte så bara när någon ändrar lösenordet och sen glömmer bort det. Nämner inga namn utan säger bara som så, denna någon tog med sig denna router till våra föräldrar och där ändrade denna någon lösenordet.

Igår efter jobbet var det så dags att lämna in bilen, den har sedan det blivit kallt ute krånglat vid kallstart, för 2 veckor sen (tror jag) så ville den inte starta på 3 dagar. På den tredje dagen startade den efter att jag pumpat lite på gasen. Väl i gång tändes lampan för motorns självdiagnostik. Åkte in med den till en verkstad här i byn och de hittade inget konkret i loggen utan de bara tömde den och startade om bilen och felkoden återkom inte. Så i förra veckan var problemet tillbaka och då var Hägglund allt annat än glad kan jag lova. Ringde upp min syster och spydde galla och hon bollade mina frågor med deras mekaniker och han tipsade mig om Peugeot meken i Ludvika, ringde dit och efter att jag hade beskrivit felet kunde han nästan direkt säga vad han trodde var boven i dramat så jag bokade in en tid den 12 december och så ville han ha bilen redan på tisdagskvällen så att han kunde starta den kall den 12. Med bilen på verkstaden knatade jag och Anna runt i Ludvika fram till 18 tiden då vi knatade in på McDonald’s för att käka och vänta på att Maggie skulle träna klart så att vi kunde få skjuts tillbaka till Fagersta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Någon här.
Finns en resett knapp. Bara ett litet tips. Sedan finns det zenedrin mot åldersdemens!!!!