13 december 2007

Så var det dags att hämta hem bilen

Väntade hela dagen i onsdags på att mekanikern skulle höra av sig, tillslut tröttna jag på att vänta så jag ringde upp. Det visade sig att bilen var klar, dock var inte klockan på min sida så jag skulle aldrig ha hunnit till Ludvika med körkortet i behåll. Fram till Söderbärke kan man fortfarande trycka på vid nödläge men efter byn gäller det att kliva av och så här i vinter tider kan det vara vettigt med en lite lugnare kör stil.Så efter jobbet på torsdag tog jag med mig Niclas och åkte till Ludvika i far och mors bil. Har lite svårt att köra två bilar *ler*.

Efter att ha fått en redogörelse från mekanikern över vad de hade gjort med bilen så återstod det bara att skrapa rent rutorn från is så att Niclas kunde köra Peugeoten hem medna jag tog Saaben. Innan vi kunde åka hem hade jag ett ärende att uträtta på Kronan data.

Inga kommentarer: