15 december 2007

Fredag igen

Låg och drog mig lite för länge på fredagsmorgonen så det fick bli bilen till jobbet, tur att jag hade pluggat in motorvärmaren skulle det visa sig under lördagen.

Väl på jobbet var det bara att hugga i. Timmarna fram till 15.00 bara försvann och vips var det dags att vända skutan hemåt. Utanför jobbet väntade Anna, Albin och Caesar. Per telefon hade vi kommit överens om att vi skulle handla när jag hade slutat, bland annat till dagens middag. Baconpasta. Blev en shoppingrunda inne på Lidl där bland annat julmust inhandlades, frågar ni mig så är det årets bästa julmust. Den slår till och med Spendrups Nygårda. Julmust är allvarliga saker. Efter första december är det ok att börja dricka julmust, före det är det snudd på hädelse. Efter att vi hade inhandlat de sista på Coop tog jag bilen hem medan Anna, Albin och Caesar knata.

Väl hemma väntade matlagning och middag sedan slog vi oss ner framför TV:n.

Inga kommentarer: