21 december 2007

Med egen bil till Tumba.

Jissses vilken bil vi fick låna från verstaden, en Peugeot 406 sedan. Med små hjul och taskig handbroms. Efter att jag lämnat bilen på verkstaden på onsdags eftermiddagen handlade jag lite snabbt på Willys i Ludvika innan jag styrde kosan hemåt, och hem kom jag.

Torsdagen avlöpte som vanligt.

Fredag morgon. Började lite tidigare för att ev kunna sluta tidiagare än planerat men det sket sig, hade fullt skägg från det att jag anlände till det att jag stämpla ut *puhuhu*. När jag väl slutat bar det av till Ludvika för att hämta bilen. Pratade med verkmästaren under torsdagen och han kunde liksom förra gången inte hitta något konkret i boxen, dock hade han bytt tändstiften. Han tyckte som jag att det var en bra idé att hämta bilen under fredagen, då skulle han kunna se om felet återkom under fredagsmorgonen. Tillbaka i Fagersta packade vi så in oss och all packningen sedan uträttade vi två ärenden i Fagersta, vi glömde ett dock.

Med tankad bil styrde vi så kosan mot Tumba, när vi kommer ner till Statoil rondellen i Västanfors pratar jag med Jarmo, en kollega, i mobilen och istället för att svänga vänster fortsätter jag rakt fram mot Örebro, Ludvika, Köping. Man ska inte prata i telefon när man kör hör jag nu eventuella moraltanter påpeka men jag hade headset och full koll på trafiken. Julen har vi i familjen Hägglund ett flertal gånger spenderat nere i Småland så jag tror det gick på ren automatik mot Köping så här i juletid. Svängde av upp mot Fårbo och vände, där kom vi på att vi glömt att köpa blöjor på Lidl. Efter mycket funderande bestämde vi oss för att inhandla dem på ICA Maxi i Botkyrka i stället, vi ville i väg.

Inga kommentarer: