17 december 2007

Dags att ringa verkstaden igen

Som jag skrev under lördagen så strulade bilen igen. Vid kallstart på eftermiddagen så återkom felet som jag trodde verkstaden i Ludvika hade åtgärdat, gissa om Jakob kokade i vinterkylan. Köpte ju Peugeoten utav två anledning; först och främst för att vi skulle få plats och så ville jag ha en lite nyare bil för att försöka minimera kostnaderna för reparationer. Tji fick jag. Känns som om detta strulande hade kunnat få dröja.

Måndag morgon inledde jag med att ringa upp verkstaden som var lika paff som jag, bokade in en ny tid nu på torsdag. Hoppas att de kan åtgärda felet eftersom vi har planerat att åka till Stockholm under jul. Efter samtalet med verkstaden klädde jag mig för att möta kylan utanför och knata till jobbet, eländiga bilskrälle.

Samma visa idag, timmarna fram till 15 bara försvann. Hade fullt skägg i stort sett hela tiden. Även idag väntade Anna, Albin och Caesar på mig utanför. Vi hade fått två brev som var för stora för vårat brevinkast som nu låg och väntade på oss på ICA Centrum.

Inga kommentarer: