5 november 2007

Vinterdäck på – inte!

Måndagen den 5 november så var det dags, vinterdäcken skulle på var det tänkt. Efter jobbet åkte jag hem för att hämta Anna, Albin och Caesar innan vi styrde kosan mot Ställdalen där Sven skulle hjälpa mig montera däcken. På vägen dit stannad vi till på syster ysters jobb för att prova deras nya kaffemaskin, den levererade riktigt gott kaffe. Ett stort steg från fosterfördrivningsmedel till kaffe faktiskt, ja fosterfördrivningsmedel var pappas benämning på sörjan som den tidigare maskinen levererade.

Med lite kaffe i blodomloppet fortsatte vi vår resa till Ställdalen, väl på plats började jag felsöka deras dator medan Sven började med bilen. Ingen av oss gjorde något framsteg, jag körde fast och så även Sven. Det visade sig att bultarna till aluminiumfälgarna inte passade till plåtfälgarna och jag hittade inte orsaken till varför hans dator envisades med att skriskydda filer som vi ville flytta.

Efter en trevlig samvaro styrde vi så kosan tillbaka mot Fagersta.

Inga kommentarer: