4 november 2007

Dags att ta fram dammtrasan

Sist jag skrev hade vi en resa till Tumba inplanerat. Nu har mer än en vecka passerat sedan dess. Illa!

Resan ner till Tumba gick bra, var dock tvungen att stanna två gånger för att sträcka på mig och ta lite luft, sista gången före Tumba blev vid en mack före Strängnäs för att fylla på kaffe i blodomloppet *ler*.

När vi kom in i Södertälje såg jag blåljus på håll och när vi kom närmare visade det sig att ena körfältet var avstängt eftersom man höll på att slussa över passagerare från Säfflebussen till en annan buss, skulle kunna tänka mig att Säfflebussen kanske hade havererat. Hur som haver, jag var ju tvungen att byta fil men det var inte gjort i en handvändning skulle det visa sig, när det lugna ner sig bakom mig såg jag en röd Saab komma i hög fart så jag var tvungen att av vakta med mitt körfältsbyte vilket resulterade i att jag fick stanna, kan säga att polisen såg med lite andra ögon på den röda Saaben *ler*.

Fredag lugn kväll i Tumba med god mat blandannat, lördag uppvakta vi Annas mormor som fyllde år och på söndagen gjorde vi en tur till Skärholmen innan vi tillsammans med Annas syster Elin styrde kosan mot Fagersta.

Veckan som följde fyllde
jag med arbete, fritid och sömn. En vanlig vecka med andra ord.

I fredags dock åkte vi till Dollarstore efter att jag hade slutat, innan vi åkte därifrån käkade vi på den Gyllene Fågeln. En bit efter Ludvika uppmärksammade jag först varningsblinkers på ett flertal bilar, trodde först att det var för att de höll på att bärga en bil som stod där någonstans. Det skulle dock visa sig att bilen jag tänkte på stod längre fram. Anledningen till blinkandet var dessvärre en trafikolycka, av det mindre slaget men ändå. Vägbanan var full av glas och diverse plåt och plastdetaljer. På vägbanan stod en mindre bil lite tillknycklad och i diket lite längre fram stod en Audi, tror jag, på sidan. Föraren utav Audin var ensam i bilen och hon hade lyckats ta sig ut för egen maskin, hon klagade lite över smärta i handleden. I den lite mindre bilen satt två damer kvar med mindre blessyrer. När räddningsmanskapet hade anlänt lämnade vi platsen och fortsatte vår resa mot Fagersta.

Inga kommentarer: