7 november 2007

Promenad till jobbet!

Onsdag morgon, termometern visade på 0 grader, tänkte inte mer på det utan intog min frukost i lugn och ro tills Anna väckte mig ur min morgonkoma och informerade mig om att det kunde vara halt ute. Mycket riktigt, när jag kom ut var det vitt på backen och halt, fläckvis riktigt halt. Med förra vinterns första halka färskt i minnet vågade jag inte ta bilen till jobbet. Visserligen hade jag en Volvo 740 då men ändå, skulle skjutsa Anna till jobbet men efter att ha snurrat tre – fyra gånger gav vi upp och styrde kosan tillbaka till Fagersta och jag lovar att jag inte körde som någon ”RallyHarry”. Eftersom sista morgonbussen vid de här laget hade gått så återstod det bara att knata. Ringde jobbet för att informera att jag förmodligen skulle komma in lite senare sedan började jag knata. Blev ”bara” 15 minuter försenad.

Efter en stund på jobbet ringer Sven för att meddela att han är på väg mot Fagersta med mina och mor & fars vinterdäck i bilen. Bultarna fanns på Mekonomen så det enda han ville veta var om jag hade larm i bilen så när jag kom hem satt vinter sulorna på. Tack Sven!
När arbetsdagen var över fick jag skjuts utav chefen hem där vi ringde och kolla med mor & far om det var ok om vi käkade middag innan vi hämtade Caesar och det var inga problem. Dagens middag bestod utav pannbiffar med potatis och brunsås och lingonsylt. Gott! Efter det väntade en fika på Ejalunden.

Innan vi åkte hem for vi förbi OKQ8 för att inhandla en motorvärmarkabel.

Inga kommentarer: