14 oktober 2007

Palt i Ställdalen med mera.

Tio dagar sedan jag sist skrev. Helt oförsvarligt, jag vet. Mycket på jobbet har gjort att när jag kommit hem bara har velat umgåtts med familjen.

Fredagen den 5 oktober åkte vi till Ställdalen för att hjälpa min syster med lite röjarbestyr i källaren under lördagen. Mötte upp henne på hennes jobb sedan for vi till Ställdalen. Där lagade Maggie till en super god middag, bestående utav räkor, vitt vin och pasta. Efter maten väntade en tv kväll innan vi la oss för att orka upp tidigt på lördagen.

Efter en tidig frukost satte vi igång. Sista rundan till sopstation hade vi även med oss lite pantflaskor och burkar, eller lite är en underdrift *blink*. Jag säger som så, det tog sin lilla tid att bli av med allt. Tillbaka i Ställdalen igen röjde vi lite i trädgården medan mor (mor och far anslöt under dagen) skalade potatisen inför dagens middag. Palt. Finns det något godare. Nöjda i trädgården avslutade vi arbetet för att invänta middagen som även denna gång blev mycket god. Efter maten tackade mor och far för sig då mor inte tycker om att köra i mörker. Jag och Anna blev kvar en natt till innan även vi styrde kosan hemåt. Gjorde inget speciellt väl hemma.

Tisdagen den 9 oktober började jag tidigt för att kunna vara med Albin när han skulle göra sitt första läkarbesök. Läkaren var nöjd med det hon såg så efter besöket käkade vi lunch på Charlies, restaurangen i samma byggnad som Coop Extra. Kvällen spenderade vi hemma hos Albins farmor och farfar tillsammans med Albins faster. Uppstekt Palt stod på menyn. Även det mycket gott. Kvällen ägnade vi åt TV.

Onsdagen den 10 oktober styrde vi kosan åter igen till Ställdalen för att hjälpa syster yster med pellets som stod på pallar på tomten, ett eventuellt oväder och fågelbesök gjorde att de behövdes skyddas. Några utav säckarna fick vi in i källaren, resten täckte vi över. Nöjda med det vi hade uträttat beställde vi pizza från Kopparberg som vi avnjöt till ”Bonde söker fru”. Efter programmet tackade vi för oss för att styra kosan hemåt igen.

Fredag, besök ifrån Tumba.

Söndag, jag vaccinerade mig mot influensan innan vi tillsammans med Albins mormor, morfar och moster gick Linjan runt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Alltid trevlig med uppdatering i bloggen. Jag som är inne varje dag och kikar.. Är ju så nyfiken på hur Albin utvecklas! =) Hoppas ni mår fint hela familjen och hoppas vi kan ses snart!