4 oktober 2007

Med kanelbullar från “Smebacksbagarn”

Den 4 oktober var det ”kanelbullensdag” så vad passade då bättre än en fika med kanelbullar?

Eftersom det har varit mycket på jobbet så åkte jag tillbaka till jobbet för att kolla läget efter återträffen. Allt var dock under kontroll så jag och Anna kunde styra kosan mot Ejalunden. På väg dit stannade vi till vid ICA Fontänen. Den 4 oktober har ju blivit utnämndt till "Kanelbullens dag" så vad passar då bättre som fikabröd än just kanelbullar? Albins farmor & farfar hade uppmärksammat att Albins byxor för dagen var lite för stora så de hade varit så snälla så de hade köpt honom ett par röda fina hängslen med Nalle Puh på. Så de fick han som en 6 veckors present. Mor hade bjudit oss på middag som i dag bestod utav "Flygande Jakob". Alltid lika gott. Ska dock säga att det fanns en tid då jag inte tyckte om denna rätt men efter att jag blivit bjuden på den hemma hos Annas föräldrar första gången jag träffade dom så gillar jag rätten. Hade fram tills dess försökt undvika den korkat nog.
Kanelbullarna intogs till Niklas mat innan vi styrde kosan hemåt för att se Per Moberg i ”Vad blir det för mat”.

Inga kommentarer: