4 september 2007

Tur till Avesta och Ställdalen

2007-09-04, 10.30, första besöket hos BVC. Sist vi träffades var det ju hon som kom hem till oss. Albin växer och mår bra.

Vikt 4230
Längd 54,5
Huvudomfång 36,8

Efter besöket hos BVC styrde vi kosan till Ejalunden och Albins farföräldrar för att lämna av Caesar då Niclas ville hänga med till Avesta, skuffen var ju full då vinterdäcken tog upp platsen. Efter lite små prat travade Anna in på Coop medan jag styrde kosan till Dalavägen för att plocka upp Niclas innan vi plockade upp Anna för att starta resan mot Avesta. Säger bara en sak, snacka om skillnad på åk komforten *ler*.

Första stoppet i Avesta vart hos Peugeots service verkstad, ville kontrollera hur säkert det är att stänga av airbagen fram med hjälp utav nyckeln. Fabriken garanterar att den är helt bortkopplad, Anna och jag kom dock fram till att det bästa var att ha Albin bak vid långturer eftersom Anna då kunde sitta bak hon oxå


Stopp nr 2, ÖB, stopp nr 3 Jysk sedan tillbaka till stadskärnan för ett besök inne på Coop Forum.

Väl inne på Coop Forum ringde jag syster yster för att be henne skicka över numret till bilhandlaren i morgongåva så att jag kunde ringa och kontrollera statusen på kamremen, glömde bort att kontrollera den saken vid köpet. Med numret till handlaren och alla ärenden uträttade styrde vi kosan mot Fagersta igen. Väl i bilen ringde jag upp handlaren som i sin tur gav mig numret till den tidigare ägaren så att jag själv kunde kontrollera hans uppgifter. Efter samtalet med den tidigare ägaren så stod det klart att vi inte behövde göra varken service eller kamremsbyte i år, kamremmen byttes i våras och i samband med det gjorde man även en service. Nästa kamremsbyte är inte aktuellt förens om fyra år eller 12.000 mil. Efter att vi lämnat av Niclas på Dalavägen och fikat på Ejalunden styrde vi kosan till Ställdalen för att lasta av vinterdäcken.

Tog vägen över Kloten och stundtals var det svårt att hålla högerfoten i styr. *ler*.
Väl i Ställdalen inspekterade Sven bilen innan han tog plats i förarsättet och jag i passagerarsätet för en test tur. Tillbaka vid huset lastades vinterdäcken ur sedan hjälpte han mig att skära till gummimattan till skuffen, tack för det. Efter maten var det Maggies tur att provköra. Efter en trevlig kväll tackad vi för oss för att åka hem och packa inför morgondagen då en tur till Uppsala och Tumba stod på schemat.

Inga kommentarer: