3 september 2007

Ny bil

En tur till Morgongåva på eftermiddagen resulterade i att vi kom hem med en ny bil. Peugeot 406 Kombi årsmodell 2001 med 12600 mil på mätaren. Var lite nervig inför köpet, när jag köpte Volvon hade jag en kompis till far med mig som stöd och bollplank. Nu var jag alena så telefonen gick varm till bror och min systers sambo Sven.

Travade in i bilhallen och strosade runt och där stod den, pärlan *ler*. Första intrycket var ”wow” och efter att ha provkört var intrycket ”wow”, ”wow”. Inga rassel eller konstiga ljud någonstans. Bromsarna tog direkt jag dutta till och bilen öka farten direkt jag tryckte på plattan. Jag var kär! Nu var det bara att vänta vad Wasa Kredit skulle säga, banken sa ju ”Nej”.

Nemas problemas med mig som låntagare och mor som säkerhet. Snacka om att jag vart chockad. För banken var det ”No, No” Det blev affär och vi fick med oss bilen hem direkt. Efter en tur till Heby Värdshus för lite mat styrde vi kosan till Västerås för att inhandla en gummimatta till skuffen på Biltema. Fick kämpa med att hålla nere farten, rallytoken skrek öka medan familjefadern skrek bromsa. Valde dock att lyssna på familjefadern. Bilen går som ett strykjärn på vägen, gropar och dåliga vägbanor märks inte på samma vis längre.

Tillbaka i Fagersta igen lasta vi hur barnvagnen ur Saaben sedan styrde vi kosan till Ejalunden för en kvällsfika innan vi tacka för oss. Väl ute i bilen igen kunde jag inte hålla mig, det vart en liten tur inom Fagersta innan vi styrde kosan mot Ringvägen.

2 kommentarer:

Kefa sa...

Grattis Brorsan. Nu har du två tempramentsfulla damer att vårda ;) Hoppas fransyskan kommer att berda er mycken glädje.

PS Låt familjefadern råda, det är din nya roll. Välkommen i klubben.

Anonym sa...

Heter det inte provkört, istl för övningskört ?? =D xD