5 september 2007

Fagersta – Uppsala - Tumba

Onsdagmorgon klockan ringde tidigt, vi hade sagt till varandra att det vore bra om vi kom i väg kring nio tiden. Drog upp från sägen och klädde på mig för att ta mig ut till bilen för att flytta över diverse grejer ifrån Volvon, förstahjälpen kudden och våra kartböcker bland annat. Med allt i Peugeoten väntade en tur med Caesar innan jag hoppade in i duschen för att sedan börja packa in allt i bilen. Allt fick plats, nästan. Babysittern fick vi lov att lämna hemma annars skulle inte Caesar få plats.

09.30 startade vi färden mot Uppsala som gick via, Sala, Heby, Morgongåva och Uppsala, andra gången denna vecka som vi åkte vägen Fagersta - Morgongåva. Till Uppsala kom vi ca 11.15 vilket innebar att vi hade gott om tid på oss innan jag skulle vara på sjukhuset så vi passade på att stanna vid ICA Maxi, dels för att rasta Caesar, dels för att byta om och amma lille Albin, som trivs riktigt bra i bilen bara den rullar, och dels för att få i oss något. Anna har hela graviditeten suktat efter en Ciabatta med Brieost och Salami så hon bestämde sig för en baguette med dessa pålägg och jag tog en Baguette med skagenröra.

Väl på sjukhuset var Albin mer hungrig så i väntan på att få träffa Ulla, trodde jag, så passade Anna på att mata Albin igen. När klockan hade tickat lite över 13 så kom ena utav forskningssköterskorna fram till oss och drog Ullas information då hon hade väldigt mycket på schemat. Blev lottad till den nya medicinen så jag fick ett protokoll som jag skulle fylla i varje gång jag tar tabletterna plus att jag skulle anteckna ev. biverkningar. Innan vi kunde gå fick jag byta några ord med Ulla sedan tackade vi för oss för att ta sikte mot Tumba.

Innan vi styrde ut från Uppsala passade vi på att stanna till på en stor parkering med massa affärer runt omkring *ler*, för att byta på Albin innan vi rullade vidare på E4:an ner mot Tumba. Väl i Tumba svängde vi förbi Albins mormors jobb för att hämta nycklarna hem.

Inga kommentarer: