17 september 2007

17 september, ännu en tur till Uppsala

17 september bar det av till Uppsala igen, denna gång följde Niclas med som sällskap. Trots att jag och Anna inte kom upp när klockan ringde så kom vi iväg i skaplig tid ändå.

Med Caesar på Ejalunden och Niclas i bilen styrde vi så kosan mot Uppsala, då Niclas ville titta in på diverse butiker utanför stadskärnan i Uppsala ville jag prova gps:en i mobilen för att lära mig den så strax före Sala kopplade jag in den. Den guidade oss fram till Akademiska utan fel. Med bilen i garaget under sjukhusområdet knatade vi upp till avdelning 50C, efter att ha registrerat mig i receptionen stod det klart att vi var en timme för tidiga, jag hade hört fel. Tyckte forskningsköterskan sa halv elva, men den rätta tiden var 11.30 *ler*. Efter att ha bläddrat i lite tidningar kom en stressad Ulla för att informera om att hon var lite sen, ingen fara sa jag, vi var 1 timme för tidiga. Strax efter bokad tid fick jag komma in till Ulla.

Klara hos Ulla styrde vi kosan ut mot St:Per Gallerian, gps:en skötte sig, bortsett från en liten fadäs, felfritt. Jag hade dock lite problem med de allt för många filvalen som stod till buds *ler*. Hade tänkt parkera i garaget i anslutning till Gallerian men istället blev det garaget före, City. Med bilen parkerad och incheckad styrde vi våra steg mot Clas Ohlsson, mannens himmelrike. Anna såg inte allt för road ut men men. Nöjda med rundan inne på Clas Ohlsson tog jag Anna och Niclas till Rackartyg sedan styrde vi kosan ut mot Ikea. Väl på IKEA:s parkering passade Anna på att amma Albin, när vi sitter där kommer en äldre herre i en Saab 9-5 kombi och parkerar bredvid mig såsom om han fått körkortet från Cornflakes paketet. När Anna och Albin var klara kom jag med nöd och näppe ut, att få ut Albin i bilbarnstolen gick också till slut. *Suck*. När vi så knatade bort mot ingången fick Anna syn på en familjeparkering plats, en större ruta för oss med familj *ler*. Så medan Anna paxade platsen så flyttade jag Peugeoten till den nya platsen. Inne på Ikea väntade blöjbyte på Albin innan vi ställde in vårt sikte på Restaurangen, vid de här laget kurrade våra magar rätt så ordentligt.

Med mätta magar tog vi sedan bilen till Elgiganten innan vi styrde kosan mot Siba och ICA Maxi i Uppsala. Efter rundan på ICA Maxi kände jag kaffesuget komma över mig så det fick lov att bli en kopp på "Gyllene Fågeln" innan vi styrde kosan hemåt.

Inga kommentarer: