16 september 2007

Yatzy spel och Äppelpaj

Sist jag skrev hade vi söndag, nu har vi onsdag. Således var det 3 dagar sedan jag sist skrev något här.

I dag har vi varit utan TV i en vecka, har gått förvånansvärt bra faktiskt. Trodde det skulle vara värre än det har varit. Har dock saknat ”Sjukhuset” lite grann.

Söndag började med en sovmorgon och lite Yatzy spel med Anna innan jag ringde far för att kolla så att allt var under kontroll vilket det inte var visade det sig. Far undrade lite försynt om jag kunde komma över och hjälpa honom så Yatzy spelet fick vänta. Drack upp min kaffe kopp sedan styrde jag kosan mot Ejalunden för att vara min far till hjälp sedan slog vi oss ner i soffan för en liten stund, ville inte jäkta därifrån. Efter en stund tackade jag dock för mig och gick ner till bilen och ringde Niclas som inte svarade. Körde runt nere på ”byn” när det börja regna, mor kanske gick ner till kyrkan? Då klockan närmade sig 13.00 så misstänkte jag att mötet började lida mot sitt slut så jag ställde mig utanför kyrkan för att invänta mor och erbjuda henne skjuts hem innan jag själv styrde kosan hemåt.

Väl på väg hemåt ringde mobilen, det var Simon som hade sett att jag saknade TV. Han undra om jag var intresserad utav hans. Allt är utav intresse sa jag om bara priset är rätt.
- Du får den om du skjutsar mig och far, syster och bror till Ramnäs, i min bil.
Förklarade att jag skulle prata med Anna sedan skulle jag höra av mig, Anna var med på noterna så jag ringde upp Simon och lovade honom skjuts till Ramnäs, jag skulle bara svänga förbi hemma för att kasta vatten sedan skulle vi ses på källarplan i huset eftersom hans far bor 2 våningar ovanför oss. Med alla i bilen ändrades så småningom rutten lite, Simons bror som fyllde år ville gärna hem och fixa i ordning lite innan han tog emot besök så jag släppte av Simon, hans far och syster i Ängelsberg sedan fortsatte jag till Ramnäs med Simons bror i bilen. Efter att jag lämnat av Simons bror letade jag mig ut på väg 66.

Väl i Fagersta igen plockade jag upp Niclas innan jag styrde kosan tillbaka till Anna och Albin, kaffe och Yatzy spel. Efter några omgångar kurrade våra magar så jag började tina den sedan tidigare nedfrysta köttgrytan medan Anna tog itu med potatisen. Liksom förra gången köttgrytan stod på bordet så smakade den ljuvligt. Om jag själv får sätta betyget.

Mätta styrde jag och Niclas kosan hem till Simon för att hämta tv:n. Vägen hem till Simon gick förbi ICA Fontänen där äpplen och vaniljsås inhandlades då jag hade lovat Simon fika tidigare då han var nyfiken på Albin. Väl tillbaka hemma testades tv:n, död *suck*. Simon har dock fler på lager så när jag känner mig lite piggare igen, har inte känt mig riktig 100 sedan igår, så ska jag slå honom en pling så att jag kan hämta någon utav hans andra apparater *ler*. Med en död tv slog vi oss ner vid fika bordet för att avnjuta Annas goda äppelpaj med vaniljsås. När vi satt där tittade Reijo så småningom in eftersom jag hade lovat honom hjälp med bostadsrättsföreningens hemsida. Simon tackade efter en stund för sig medan jag och Niclas tog tag i föreningens hemsida. Efter lite pulande och tankearbete så kände vi oss nöjda med det vi hade kommit fram till så då tackade Reijo för sig och jag skjutsade hem Niclas.

Inga kommentarer: