5 augusti 2007

Middag med fastrar

Söndag redan, jisses vad tiden har rusat iväg. Har fixat med lite saker bakom kulissen här på bloggen den senaste tiden, håller på att ta fram ett nytt utseende tillsammans med Anna. En förändring har jag dock redan genomfört, nu kommer man åt denna sida antingen genom att skriva http://djuptjarn.blogspot.com/ eller http://www.djuptjarn.se/.

Har haft lite mycket att tänka på och helt enkelt glömt bort möjligheten att koppla min domän till bloggen *ler*. Ibland lyser det hemma hos mig fast ingen är hemma *ler*.

Fredagen den 3 augusti var en rätt lugn dag på jobbet ända tills det var dags för en annan att styra kosan till Ejalunden för att äta middag där tillsammans med Anna, Maggie, far, mina fastrar Kerstin och Ketty och hennes sambo Max. Hade tidigare under dagen, närmare bestämd kring lunchtid hämtat upp dem vid Fagersta Central för att skjutsa dem till Ejalunden. Kollektivtrafiken i denna del utav landet är ett stort skämt. Fanns inte en busstur som passade deras tidsschema. Hade precis avslutat det jag höll på med och var på väg att gå när systemet brakar. Startar om servarna men det hjälpte inte så jag var tvungen att ringa vår backup i Stockholm och förklara läget för honom sedan kopplade jag över telefonen till min mobil så att jag kunde bege mig till ICA och inhandla några saker som min syster kommit på kunde vara gott att tugga på före maten, för att sedan återvända till jobbet. Plockade upp Anna, som hade gått ner till Ejalunden med Caesar, sedan for vi till ICA där två sorters ostar inhandlades och lite kex. När vi var på väg utifrån butiken ringer dom från jobbet för att meddela att vår backup löst det och att jag inte behövde komma tillbaka. Så med en kasse från ICA kunde vi styra kosan till Ejalunden för att duka fram en liten ostbricka före maten. Vart en riktigt trevlig middag med god mat och mycket skratt. När klockan slog 18.30 skjutsade ner dem till tåget sedan återvände jag till Ejalunden för lite samkväm tillsammans med Anna, Maggie och far innan vi styrde kosan hemåt.

Inga kommentarer: