1 augusti 2007

Fika på Vallonen

Hallå läsare!

Hög tid för ett inlägg tycker jag. Söndag hade vi sist jag skrev. Måndag bjöd inte på några större överraskningar. Gjorde mina timmar på jobbet och stötte inte på några större problem. Kvällen spenderade vi på Ejalunden tillsammans med Maggie och far. Trevligt som vanligt. Dock väckte syster yster lite tankar hos mig när Anna klaga över smärta bak i flanken, fick vi veta dagen där efter, genom att säga att det kanske är ett tecken på att något är på gång. Har bara tänkt i banorna kring förlossningen, inte att det snart är dags *skakis* *ler*. Glömde nämna, hämtade ut mer minne till nallen oxå, så nu har jag 2 GB i telefonen.

Tisdagen den 31 juli hade vi ett nytt besök hos MVC inbokat till 11.30 så jag tog ut min lunch 11.10 för att hinna plocka upp Anna innan vi styrde kosan mot Bergslagsjukhuset och MVC mottagningen. Stötte på en gammal bekant till familjen som numera jobbar som sjukköterska på avdelningen så de vart att vi små prata om vad som komma skall bland annat innan vi knata in till barnmorskan.

Alla värden 31/7

Fullgångna graviditetsveckor: 36
Vikt: +13 kg
SF: 35
Blodtrycket 145/95
Hjärtslag: 148

Efter besöket så styrde vi kosan mot restaurangen på Bergslagsjukhuset. Anna beställde en räksallad och jag dagens som idag bestod utav Stekt fläsk med löksås, gott! Mätta och nöjda så skjutsade jag hem Anna innan jag styrde kosan tillbaka till jobbet för att avsluta dagen. Efter jobbet bestämde vi träff med Maggie och far på "stan" för att sedan ta oss till Vallonen för att överraska far med en fika där. Efter Vallonen väntade bland annat Hemtex där lite sängkläder inhandlades till Hägglund/Larssons linneskåp då de hade rea i butiken, dumt att inte passa på. Efter Hemtex väntade en promenad till Coop efter att vi hämtat Caesar från bilen. När vi gick där och små pratade frågade syster om vi ville se Allsången tillsammans med dem, de skulle bjuda på varma mackor. Tackade ja till erbjudandet sedan skickade jag in Anna på Coop tillsammans med Maggie och far medan jag själv knatade tillbaka till bilen för att flytta den till Coops parkeringen för att plocka upp Anna när de var klara inne på Coop. Tid för kvällens samkväm bestämdes sedan for vi hem med det vi hade handlat innan vi så småningom styrde kosan mot Ejalunden.

Onsdag, Anna hade tvättstuga så syster yster var så snäll så hon erbjöd sig att ta Caesar. Så innan jag åkte till jobbet i morse släppte jag av honom på Ejalunden. När jag sluta jobbet såg jag dem komma gåendes vid Postcentret nere i Västanfors. De hade knatat Linjan runt och avslutat promenaden med en fika på Hembygsgården och nu var det på väg hem. Caesar har i skrivande stund inte hämtat sig, han ligger utslagen på golvet *ler*

Inga kommentarer: