29 juli 2007

Fam. Molin på besök

Har nu haft min lilla leksak i +60 h och kan bara sammanfatta det med ett ord; "KÄRLEK". Ja, kalla mig prylbög men den är underbar. Har upptäckt hur smidigt det är att synka den med Outlook. Hade den funktionen när jag hade min Sony Ericsson s700 men fastna aldrig riktigt för den då.

Har med hjälp utav Eniro.se, mammas adressbok och min gamla adressbok i mina gamla telefon fått ihop hela 71 kontakter till dagens datum.

Gårdagen spenderade jag och Anna och hundarna, ja Sessan kom till oss i fredags kväll, hemma hos mor & far. Mor skulle tillsammans med några föredetta arbetskamrater uppvakta en annan föredetta arbetskamrat som hade fyllt år genom att besöka Gåsmossen så jag hade lovat att vara hemma med far för att hjälpa honom med de vardagliga sysslorn och för att ta emot fam Molin som skulle titta in på en fika innan de fortsatte sin färd söderut. I väntan på att de skulle anlända gick jag igenom mors fysiska adressbok för att se om det fanns något utav intresse medan Anna donade med Västanforskakan som mor hade gjort i ordning tidigare, Anna lovade att fixa med fyllningen. Strax efter att mor farit mot Gåsmossen ringer hon för att meddela att kaffegästerna hade ca 7 mil kvar till Fagersta så jag hade med andra ord gott om tid till att;
  • Fixa med kontakterna

  • Installera mor & fars trådlösa router, den de hade snodde jag med mig hem då det var min gamla.

Vart en trevlig eftermiddag. När fam Molin fortsatte sin resa så började jag, Anna och far att spåna i vad vi skulle ha till att äta. Sa till far att han fick bestämma menyn men han kom inte på något så det blev jag som fick gnugga mina grå. Begav mig till Coop med ett hum om vad jag ville göra, väl inne i butiken släppte jag loss fantasin. Kom ut ifrån butiken med Fryst tärnad potatis, rödlök och högrev i bit och rödvinsås i pulverform plus de mor ville att jag skulle handla. Väl i köket började jag med att bryna köttet sedan kryddade jag skyn med lite köttbuljong innan jag till slut tillsatte några bitar morötter. När morötterna närmade sig färdiga tillsatte jag potatisen och rödlöken sedan stekte jag allt sammans i ca 14 minuter så att potatisen och morötterna vart perfekta. Med "pytten" på eftervärme gjorde jag ordning såsen enligt paketets anvisning sedan kryddade jag den med lite balsamvinäger, timjan, grädde och smör. Vart enlig mig själv mycket gott.

När vi hade ätit klart i stort sett återvände mamma hem. Då jag inte hade hittat de sockerfria bullar som mor ville ha på Coop undrade hon om jag kunde tänka mig att skjutsa henne till Fontänen om hon tog disken, de tacka man ju inte nej till. Så med tom tallrik åkte vi ner till Fontänen jag och mor, medans Anna var kvar på Ejalunden för att sällskapa far. Tillbaka på Ejalunden slog vi oss ner i tv-soffan för att se "Sommarkrysset" innan vi begav oss hemåt.

Söndagmorgon, ingen panik ur sängen, hundarna sov i godan ro så jag och Anna blev kvar i sängen en stund extra. Väl uppe ur sängen började Anna förbereda frukosten medan jag tog en tur med hundarna så att de skulle få kissa av sig så att vi kunde äta frukost i godan ro innan vi tog en riktig vända. Dock kom ett skyfall emellan så än så länge har vi bara hunnit med en "kisserunda". Caesar vill nämligen inte bli blöt på något annat sätt än genom att han frivilligt hoppar i plurret, han är för charmig. Så medan regnet öste ner utanför fönstret åkte jag på däng i Yatzy och därför gick frukostdisken till mig.

Inga kommentarer: