18 juni 2007

Tur till Plantmarknaden

Helgen är över och man har hunnit jobba en dag. Lördag vart en slappar dag med lite plock i lägenheten då Anna jobbade dag. När jag jobbar är Anna ledig och när jag är ledig så jobbar Anna. *ler* Tittade på Sommarkrysset innan det var dags att hämta Anna.

Söndagmorgon ringde klockan 07.00, Anna vaknade dock tidigare och klev upp men jag sov tills klockan ringde och lite till. Närmare bestämt nästan en timme till *ler*. Blev lite stressad med tanke på att vi hade sagt att vi skulle vara hos Maggie halv tio för att äta frukost tillsammans innan vi for vidare till Lindesberg och
Plantmarknaden. Maggie behövde blommor utomhus, och jag och Anna hade lovat mor att fixa blommor till mormor & morfars grav plus min brors grav.

Tog vägen över Kloten som så här års är otroligt vacker med sjöar längs med vägen och skog, mycket skog. Det är en sådan väg man undviker när det är mörkt ute då det är ett älgrikt område. Väl framme hos Maggie visade det sig att hon oxå hade försovit sig lite. Vi käkade frukost tillsammans, sedan hoppade hon in i duschen innan vi till slut kom iväg. Måste säga att jag blev lite besviken på utbudet av blommor, trodde det skulle vara mer att välja på men vi hittade iallafall några plantor som vi var nöjda med, även Maggie. Med lastad Nissan återvände vi sedan till Ställdalen för att plantera innan vi beställde Pizza ifrån Kopparberg som vi avnjöt innan vi slog hos ner i TV-soffan för att se på film, först en DVD sedan såg vi på en utav Maggie och Svens filmkanalar där man visade klassikern "Stand By Me". Första gången som jag såg hela filmen faktiskt. Riktigt bra rulle. 19.30 slog vi över till TV4 där man hade reprisstart på "Vad blir det för mat", Per Morbergs matlagningsprogram som tidigare under året gått på TV4+. Per Morberg är så skön när han jobbar i köket, han är inte direkt som andra tv-kockar där allt är uppmätt i prydliga skålar. Efter att vi sett "Torgny Melins från Säffe till Stureplan" tackad vi för en trevlig dag för att sedan styra kosan mot Fagersta då jobb väntade för oss båda under måndagen.

Hade ställt klockan på 05.45 och klockfunktion, inte alarmfunktion, vilket resulterade i att jag vaknade en halvtimme försent. Varför vet jag inte, då radion inte duger för att väcka mig *ler*. Med lite fart under galoscherna så hann vi iväg i skaplig tid till Norberg ändå, vilket resulterade i att jag var ca 20 minuter tidigare på jobbet. Efter en liten "avrapportering" för Jarmo om helgens bravader väntade jobb. Punkt hade artiklar som väntade på scanning så det var bara att hugga i, Jarmo visade mig tillväga gångssättet på ett par sedan lämnade han över jobbet till mig då han skulle ha utbildning med sommarjobbarna. Hann inte med så mycket annat än scanning och tolkning i dag faktiskt.

Efter jobbet bar det av till Norberg för att hämta hem Anna innan vi for hem för att kolla vad som skulle handlas, och för att byta om då jag hade några blommor att plantera under Annas övervakning *ler*. När blommorna väl var planterade styrde vi kosan mot Lidl och ICA innan vi for hem för att laga mat som vi lagom hann avnjuta innan det var dags att slå sig ner framför Ernst och "Sommartorpet".

Inga kommentarer: