21 juni 2007

Dan före midsommar

Arbetsveckan avslutad för denna gång. Nu är man ledig fram tills på måndag, riktigt skönt. Anna jobbar dock så vi har inga stora planer för Midsommar, blir att ta vara på tiden mellan hennes arbetspass på bästa sätt. I morgon till exempel ska vi käka lite midsommar-mat innan jag skjutsar henne till jobbet i Norberg.

I tisdags kom mor, far och Caesar hem från Småland så efter jobbet åkte jag först till Norberg för att lämna av Anna på hennes jobb sedan for jag till Ejalunden för att hjälpa mor och far att komma in med all packning och för att hämta hem Caesar. När all packning var inne tog jag mors bilnycklar för att parkera deras bil och gå en liten tur med Caesar i väntan på min syster som skulle titta över när hon hade slutat jobbet. Tillbaka i lägenheten ville mor bjuda oss på mat och vi kom överens om att det var enklast att beställa ifrån något utav matställena så det blev att vi beställde från One Na Thai Take Away. Efter en stund tackade vi båda för oss, syster hade 8 mil hem och jag hade en matlåda att förbereda. Innan jag for hem hjälpte jag dock mor och far på med skattemärket på bilen. Väl hemma kokade jag lite potatis till köttfärslimpan som jag tagit fram ur frysen för att ha till middag. Men då det blev middag på annat håll så hade jag nu en matlåda till onsdagens lunch. Efter att ha donat i köket intog jag slappar läge tills det var dags att åka till Norberg för att hämta hem Anna.

Onsdagen avlöpte utan några större överraskningar, torsdagen likaså.

Inga kommentarer: