4 juni 2007

Grillat hör sommaren till

Jisses, idag visar kalendern redan på den 4 juni. Vet att det var ett tag sen sist jag skrev men det har varit mycket på jobbet. Måndagen den 28 maj var datumet för den sista familjegruppsträffen före förlossningen, familjerådgivningen var där och informerade. Onsdags kvällen spenderades i Ställdalen tillsammans med mor, far, faster och Caesar hemma hos Maggie som som vanligt bjöd på god mat. Torsdagen bjöd jag mor, far och faster på middag. Det vart köttfärslimpa med en jätte god sås till gjord på champinjoner och grädde, ibland känner även jag för att lyxa till det *ler*.

Planen i Fredags var att lämna Anna i Norberg, sedan åka till Söderbärke för att lämna Caesar till Maggie då vi planerade att åka till Tumba. Dock sket det sig då vi båda försov oss lite, för att jag inte skulle komma allt för sent erbjöd sig Maggie att möta upp mig på vägen till Söderbärke för att ta med sig Caesar till jobbet. Väl på jobbet var det bara att hugga i på en gång, de som satt vid rättningsklienterna tyckte att systemet gick segt så det var bara att starta om, resten av dagen flöt på och brist på saker att göra hade jag inte. När klockan slog 15.00 lämnade jag jobbet för att hämta Anna i Norberg innan vi tillsammans for hem och hämtade packningen och styrde kosan mot Tumba. De vart två stopp under dagens resa, de första vid OKQ8 vid Virsbovägen för att tanka både bilen och mig. Inhandlade en kopp kaffe då jag inte hann ta min eftermiddagskopp på jobbet. De andra stoppet förlas till Hummelsta där kaffekopp nummer 2 inhandlades då jag började känna mig seg. Bortsett från lite köer vid Kista så flöt resan på bra. Fredagskvällen ägnades åt god mat och samvaro.

Lördagen började med en Yatzy match innan vi styrde kosan mot Skärholmen tillsammans med Annas föräldrar och syster. Anna skulle leta klänning och jag var på jakt efter en kortärmad skjorta och ett fodral till telefonen. De enda jag hitta var ett fodral till telefonen, det var inte så svårt då jag såg ett som ev skulle passa när jag var i Kista på Kurs. Anna hitta en klänning på Indiska men den var dammig och smutsig nertill så det vart inget köp. Tillbaka i Tumba gjorde sig jag, Anna och Elin oss i ordning för att uppvakta Goliath på hans två årskalas innan vi styrde kosan mot havet där vi skulle sammanstråla med Annas morbror och hans sönder, Annas moster och hennes sambo och Annas morföräldrar. Vart en trevlig eftermiddag i solen och grillat i kistan, mycket gott och trevligt.

Söndagen ägnades åt att återigen försöka hitta en klänning till Anna, första anhalten var Södertälje och Indiska, klänningen som fanns i Skärholmen fanns oxå där men i fel storlek och de andra i sortimentet tilltalade inte Anna speciellt mycket. Passade på att titta i de andra butikerna oxå men inget napp, dock hittade jag en skjorta på Dressman. Väl tillbaka i bilen bestämde vi oss för att ta en tripp till Kungens Kurva. Där hittade Anna en klänning som hon ev skulle kunna tänka sig men naturligtvis var de fel storlek. Efter besöken på HM, KappAhl och Lindex styrde vi kosan mot Babyland för att titta på en speldosa, när vi gick där och strosa kom Annas mamma på att de ev kunde ha kvar en från Elin i någon kartong, hon skulle kolla upp det. Istället inhandlades ett insektsnät till liggvagnen. Nöjda med besöket på Babyland styrde vi kosan mot Tumba Centrum, först skulle vi bara släppa av Elin på lämplig plats. Tror ni inte att vi hittade de vi letade till Anna på Lindex i Tumba Centrum, jojomen. Anna hittade både en klänning och en ny handväska. Tillbaka hemma hos Annas föräldrar väntade pizza innan vi båda somnade på madrassen framför tv:n, medan vi sov passade Annas mamma på att leta fram lite gosedjur och speldosan som hon kom att tänka på när vi strosade inne på Babyland.

Efter att ha sett sammandraget ifrån Acropolis rallytSVT styrde vi kosan mot Fagersta via Enköping och Västerås, väl i Västerås bestämde vi oss för ett stopp på Macdonalds. Dels för att sträcka på oss, dels för att fika. Anna beställde en milkshake och en muffins och jag beställde en kaffe och munk. Åter i Fagersta började Anna känna sig dålig och konstig i magen, hon lyckades dock somna för en stund men vaknade utav illamående så det vart en snabbsväng till toaletten där hon tråkig nog la en "pizza". Så höll hon på några gånger under natten så en annan sov inge vidare, dels för att jag blev orolig för Anna och Knytet och dels för att jag blev störd vilket resulterade i att jag var tio minuter försen till jobbet i morse, men men.

Annas illamående har dessvärre hållit i sig under dagen och hon har inte fått behålla något, vilket gör en annan väldigt orolig. Efter jobbet svängde jag förbi hemma för att titta till Anna och hämta pengar så att jag kunde hämta glasögonen och kolla vad som behövdes handlas hem.

Planen för morgondagen var att vi skulle åka till Maggie imorgon kväll för att under onsdagen åka ner till Byrum tillsammans med henne, just nu vet jag inte hur det blir med tanke på Anna.

Inga kommentarer: