27 maj 2007

Städat i dagarna tre!

Torsdag var veckodagen då jag sist skrev och nu har vi snart lämnat söndagen den 27 maj bakom oss, Annas födelsedag. Fredagen ägnades åt jobb på jobbet och hemma. Väl hemma röjdes det och stökades i lägenheten tills vi stupade *ler*.

Lördag morgon ringde klockan 07.15 så att vi skulle hinna med allt som vi hade på schemat, fortsatte att röja i lägenheten och kånkade saker upp till vindsförrådet innan vi började kånka skräp till hissen för att åka till Sänkmossen, stadens sopstation. Hade fått ihop en ansenlig mängd skrot utav blandad natur när Anna upplyser mig om att de kanske har stängt idag då det är en afton. Kattfisk oxå, de hade en annan lyckats förtränga i allt stökande. Kånkar ner det sista till hissen sedan springer jag in för att surfa in på
www.vafab.se för att se öppettiderna, jojomen aftnar stängt! Tog telefonen och ringde dit för att kolla för säkerhets skull och då var det upptaget. Förmodligen någon som ringde samtidigt som jag skulle det visa sig. Lastade in allt skräp i bilen för att upptäcka att körkortet saknades. Hissen upp, hissen ner sedan kunde vi åka *ler*. Väl framme vid sopstationen möttes vi av en stängd bom. Sa några väl valda ord sedan styrde vi kosan mot Coop för att göra oss av med det vi kunde där medan de andra fick ligga kvar i skuffen. Med nästan tom bil gick vi sedan in på Coop för att handla innan jag skjutsade hem Anna. Sedan åkte jag själv till mor och far för att hålla far sällskap medan mor åkte en sväng till Norberg, hur mycket sällskap jag nu va för jag somna när far somna på soffan. När mor återvände hem gjorde vi sällskap ner till Coop, hon skulle handla till middagen och jag skulle handla de sista till morgondagen innan jag åkte hem och hjälpte Anna med det som var kvar. Sista mopptaget togs vid halv tolv tiden sedan stupade vi båda i säng.

Söndag morgon ringde klockan samma tid som dagen innan. Började dagen med frukost sedan lite mys i sängen med en tlött Caesar innan jag överräckte min födelesedagspresent till Anna. Vi hittade vår förlovningspresent ifrån min äldsta syster, en bit drivved med ett hjärta på med texten "Du och jag". Vi var rörande överrens om att den skulle göra sig bra i hallen tillsammans med fyra fotografier, en bild på mig, Anna, knytet och Caesar så utav mig fick hon fyra fotoramar i "fusksilver". Efter det bar det ut på en promenad med Caesar för att sedan ta emot Annas föräldrar, syster och farmor ute. Tycker lite synd om mina svärföräldrar som hittills har fått jobba varje gång de har kommit hit. Idag var det en hatthylla och två hyllplan som skulle fästas mellan vitrinskåpet, tv:n och bokhyllan i vardagsrummet. Efter lite stökande och kaffe och smörgås begav vi oss ut för att visa Annas farmor Fagersta och Coop innan vi begav oss hemåt för att invänta syster yster, mor och far. När alla var samlade flyttade vi ut vårt köksbord till vardagsrummet så att vi alla kunde sitta på samma ställe och fika, riktigt trevligt.

Efter fika och umgänge tackade mor, far och syster för sig sedan placerade jag mig i köket för att göra i ordning dagens middag, fläskfile med potatis och brunsås till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var väl ändå två hjärtan på förlovningspresenten (?) =P hehe