24 maj 2007

Fläskfile med täcke utav västerbottenost

4 dagar sedan sist jag skrev, det har rullat på med jobb och fritid sedan måndags så jag tänkte som så att jag samlar på mig lite så att jag får lite att "skriva hem om".

I tisdags bar det av till Stockholm och Kista. Jag, Jarmo och Peter lämnade Fagersta strax efter 08.00 för att vara i Kista lite före 10.00. Var en mycket givande kurs men med mycket information att bearbeta och sortera in men som sagt det var givande, lite labbande på egen hand ska nog göra susen skulle jag tro. Dagen i Kista avslutades med lunch i Kista Gallerian tillsammans med Niclas från DMS. Väl hemma i Fagersta hände inte så mycket, jag försökte sortera in dagens skörd utav kunskap genom att surfa runt på nätet för att läsa mer om ämnet. Jo, jag var förbi DVDmannen och köpte mig ett större USB minne och vart mycket nöjd.

Åkte till jobbet på onsdag morgon med lite fjärilar i magen. Jarmo skulle vara ledig så jag skulle vara Jarmo med stöd från Kenneth och Peter naturligtvis men ändå. Började dagen med en omstart utav servrarna då systemet var tungrott, det gick som en dans. Allt gick enligt körplanen. På eftermiddagen hade vi kundbesök vilket alltid är trevligt. Efter jobbet bar det av till den bokade tiden på Synsam, har haft ont i huvudet till och från trots att jag druckit mitt kaffe var dag *ler*. Undersökningen visade på att jag lider utav ett brytningsfel, inget överraskande för mig då ögonläkaren sa för ett antal år sedan att jag med största sannolikhet skulle ha glasögon när jag fyllde 15. Och i år fyller jag 24 *ler*. Plus att min far och mor har glasögon, så även mina två systrar. Så nu gäller det bara att hitta sig ett par bågar som man trivs med.

Tillbaka hemma igen väntade en promenad med Caesar, under promenaden skickade jag ett SMS till Niclas och frågade om han ville äta med oss vilket han inte hade något emot så väl hemma i köket igen började jag med dagens middag. Fläskfilé med en sås gjord på Minimat och riven Västerbottenost, vart riktigt gott *mumma*. Efter maten fick jag hjälp utav Niclas med att ställa i ordning vindsförrådet för att kunna bära upp lite mer saker innan vi tittade in till vice värden för att hjälpa honom med nätverkstrassel. Vart en trevlig kväll som avslutades efter 00.00.

Gårdagens kundbesök fortsatte även idag, de var med och såg flödet sedan avslutades deras dag här med lunch. Jag och Jarmo jobbade mest med felsökning under förmiddagen medan jag på eftermiddagen jobbade i produktionen lite.

Inga kommentarer: