25 juni 2007

3-årig förlovningsdag

För 3 år sedan idag böt jag och Anna ringar vid Vidablick i Rättvik, vi höll hos dock på marken då utsikten där inte heller är så pjåkig. Tog med oss min mor och far och en picknick korg och for upp mot Dalarna och vid Vidablick gick vi åt sidan och för att byta ringar. Mor och far märket inget förens vi stannade vid en annan rastplats för att fika *ler*.

Klockan ringde 05.45 i morse och jag var ur sängen kvart över sex, varför ska sängen vara som skönast på morgonen för??? Begav mig ut i badrummet för att duscha och för att raka mig innan frukost väntade framför laptopen där jag läste Fagersta-Posten innan jag kysste Anna och klappade Caesar farväl och for till jobbet.

Relativt lugn dag idag på jobbet, bortsett från att en crt skärm sa upp sig, så var det inga större överraskningar faktiskt, skärmen bytte jag mot en annan som vi hade på lager.

När jag lämnade jobbet ringde jag Anna och bad henne vänta utanför så skulle jag komma och plocka upp henne, blev dock ett stopp före jag kunde plocka upp henne. Blev akut toanödig så jag passade på stanna vid Statoil vid rondellen för att tanka ur innan jag for raka vägen mot Ringvägen. Med Anna i bilen for vi mot Hembygdsgården där jag bjöd tösen min på fika för att uppmärksamma vår förlovningsdag. Det normala på våra förlovningsdagar brukar vara Champagne och melon men det passar sig inte riktigt just nu *ler*. Efter besöket på Hembygdsgården for vi till mina föräldrar där jag intog påtåren innan vi knatade över till Coop för att handla innan vi for hem där matlagning väntade. Anna slängde ihop en supergod sallad och till Sommartorpet hade vi
rabarberpaj. Gott!

Bilden du ser tog min mor strax efter att vi bytt ringar (utan att hon visste om det dock *ler*).

Inga kommentarer: