28 juni 2007

2 dagar sedan sist

Sist jag skrev hade vi tisdag, nu visar kalendern på torsdag. Onsdagen avlöpte utan större problem på jobbet, det flöt på.

Efter jobbet plockade jag upp Anna på Ringvägen för att skjutsa henne till jobbet i Norberg. Sedan åkte jag hem till mor och far för att hjälpa mor leta kläder på vinden och plocka hem bordsfläkten som Anna har frågat efter nu en längre tid. Med allt nere i lägenheten värmde jag min matlåda, käkade ute på lunchen då Brukshotellets meny såg mer lockande ut än min matlåda, en färdigrätt bestående utav 5 % näring och 95 % vatten, det blir så när man dagen innan inte åt hemma *ler*. Mor och far hade tagit fram lassagne ifrån frysen som de åt tillsammans med mig. Vart så att jag vart kvar hos dem tills det var dags att hämta Anna, alltid lika trevligt.

Idag, torsdag blev det upp och hoppa tidigt då jag skulle hinna med att lämna Anna i Norberg och Caesar hos mor & far innan jag själv tog mig till jobbet, kom inte upp den tid jag hade velat men tidsschemat hölll ändå. Caesar gillade inte att vi åt frukost samtidigt, då kunde han ju inte återvända till en sovande Anna för att kura in sig, stackaren *ler*. Tiden på jobbet ägnade jag åt arbete ute i produktionen och med att lösa diverse tekniska strul innan jag stämplade ut för dagen för att åka och hämta Anna innan fika med mor & far väntade på Ejalunden.

Tillbaka hemma igen väntade månadens "nöje" innan det var dags att ta i tu med dagens middag.
Månadens "nöje"?? Att betala räkningar är alltid lika roligt men sedan jag började jobba så har det blivit lite roligare att betala då pengarna faktiskt inte tar slut i och med att alla fodringsägare har fått sitt *ler*.
Dagens middag bestod utav Korvstroganoff och ris.

Korv
Gul lök
Köttbuljongtärning
Vatten
Milda Mat Extra
Tomat puré
Ketchup
Peppar & Salt

Anna hackade löken fint och gjorde stavar utav korven sedan tog jag vid. Brynde lök och korv tillsammans tills allt fått en fin färg sedan tillsatte jag en skuren buljongtärning och lite vatten. Lät det mesta utav vattnet koka bort innan jag pudra över lite vetemjöl över "såsen" för att sedan tillsätta lite flytande smör. Saltade & pepprade sedan tillsatte jag, milda mat extra, tomatpure och ketchup. Maten avnjöts framför tv:ns "Landgång" sedan knatade jag & Caesar ut på en promenad medan Anna fixade upp i köket. Tillbaka från promenaden så slog jag mig ner framför laptopen med en kaffekopp.

Inga kommentarer: