1 maj 2007

Valborgsfirande i Ställdalen

Strax efter två igår styrde jag, flickan och Caesar kosan mot Ejalunden för att byta bil och plocka upp mor & far. Maggie och Sven hade bjudit över oss fem på Valborgsfirande. Valde vägen över Kloten då det var ljust ute och fint väder, vägen i sig är i uselt skick men omgivningarna är väldigt trevliga med skogar och sjöar tätt intill vägkanten. Efter en liten stund uppenbarande sig två ståtliga älgar på en äng en bit från vägen, stora är dom.

Väl framme i Ställdalen väntade inspektion utav husbilen och efter det visade Sven mig deras senast inköp, de hade köpt en ny stereo till syrrans bil då Sven hade tagit hennes gamla som i sin tur var hans gamla till Svens jobbarbil. En riktigt fin Clarion maskin med usb ingång, vart lite sugen måste jag säga. Speciellt eftersom min för närvarande inte tar cd-skivor. Radio funkar dock fin fint, vet inte om det kan vara så att glasdamm har letat sig in i maskineriet.

Efter en liten stund serverades det en jätte god förrätt, Grekisk förrätt med feta, som hade hittats bland recepten i deras ICA blad. De roliga var att jag för någon dag sedan själv hittade receptet i vårat ICA-blad och läste "Grekisk färsrätt med feta". Läste igenom receptet om och om igen utan att hitta någon köttfärs. Gissa om Anna hade roligt åt mig? Efter ytterligare ett litet tag serverades kvällens huvudrätt, marinerad fläskfile som sedan lades på grillen och till det serverades klyftpotatis smaksatt med sour cream och en supergod sås. Grillat är alltid gott, numer får man njuta lite extra mycket när man serveras grillat då man själv inte har möjlighet att grilla på samma vis då man bor i lägenhet men Anna och jag har sagt att vi ska köpa oss en engångsgrill och åka ut och grilla i sommar. Efter en trevlig middag så styrde vi kosan, gåendes, mot eldplatsen, var en fin liten brasa det hade fått ihop i Ställdalen med viss hjälp från Sven och Maggie bland annat då de hade rensat ute på tomten.

Tillbaka i Fagersta var vi först efter tolvslaget och då väntade sängen efter att vi hade sett till så att mor och far hade kommit hem ordentligt och att att vi bytt bil.

Dagen har ägnats åt bokläsning, påfyllning utav kylskåp och promenader med Caesar. I morgon gör jag min första dag som anställd på Micro Data, känns superkul!

Inga kommentarer: