30 april 2007

Norbergsmarknad och Bröderna hemma hos mor & far

Efter att jag lämnat av Anna i Norberg i lördags så begav jag mig hemåt för att knata med Caesar innan jag återvände hem för att utvärdera Ubuntu. De gick snabbt. Som så många gånger förr upptäckte jag att Linux inte är min grej, gillade designen och upplägget som så många gånger förr men inte de här med att installera proram så de vart att formatera disken och installera XP igen *ler*. Naturligtvis lyckades jag somna så planen att sammanstråla med Anna och hennes brukare och några andra brukare och dess personal nere på hennes jobb för att sedan gå ner på Norbergsmarknad sket sig. Kastade mig in i duschen sedan styrde jag kosan mot Ejalunden så fort Caesar uträttat sina behov, med tom bil styrde jag sedan mot Norberg för att hitta en parkering på de vanliga stället, vid husen bakom OKQ8 macken. När jag letade efter en ledig upptäckte jag att grannen redan hade letat sig ner till byn så det vart att parkera brevid honom.

Med bilen parkerad så började jag gå upp mot byn men jag kom inte långt, ca 3 meter *ler*, innan jag sprang in i Tomas och Stefan som hade hittat nyrökt fisk ifrån Norrland som tydligen var supergod. När Tomas hade dumpat fisken i bilen gick vi gemensamt upp till början utav marknadsstånden där vi vart ståendes ett tag medan vi pratade om väder och vind och allt möjligt innan de styrde kosan mot ICA och jag styrde min in mot folkhopen samtidigt som jag pratade med Anna i mobilen, de visade sig att de var på väg mot bankomaten vid Coop så vi bestämde oss för att träffas där för att sedan ta en sväng. Vi bestämde oss ganska snabbt för att ta en sväng när Anna slutat då de var ganska så knöligt att ta sig fram med en rullstol så när de styrde kosan tillbaka till jobbet så följde jag med, var dumt att flytta bilen då den stod så bra där den stod plus att de säkert kunde bli lite svårt att hitta en ny när vi kom tillbaka.

När Anna så slutade till sist så styrde vi kosan ner mot marknaden igen för att titta lite i lugn och ro innan vi styrde kosan mot Ejalunden. Väl på Ejalunden så bjöd mor på glass till kaffe och vi bjöd på kokosbollar som vart uppskattade sedan vart de att vi vart kvar där tills kvart i åtta då vi var tvungen att tacka för oss om vi skulle hinna handla innan Coop Extra stängde för dagen. Vart en trevlig lördag som avslutades framför soffan hemma där vi tittade på filmen på fyran.

Söndagen började med sovmorgon, alltid lika skönt att ligga kvar och dra sig när man kan och gosa med Annnas kula. När vi till slut tog oss ur sängen intogs frukost innan vi bestämde oss för att knata med Caesar, vart rundan förbi P-O skolan, Floravägen, Coop Nära ooh så backen hem. Väl hemma igen fastnade jag framför laptopen så vi fick lite bråttom då vi hade sagt till mor att vi kunde vara på Ejalunden medan hon for till Skinnskatteberg men vi kom i tid ändå. Vart en trevlig kväll med far som avslutades med att vi såg Bröderna, Wallanderfilmen som gick på 4:an igår, tilllsammans med mor som vi de laget hade hittat hem igen *ler*

Senare i dag väntar en tripp till Ställdalen för att hälsa på Maggie och Sven och titta på majbrasan.

Inga kommentarer: