27 april 2007

Middag med mor och far

Lugn dag idag, började dock på tok för tidigt med tanke på att man var ledig. Anna skulle vara på jobbet 06.45 så det var bara för en annan att snällt knata upp. Frukost fick dock vänta till senare då jag inte var direkt vaken när Anna intog sin frukost.

Tillbaka i Fagersta igen bestämde jag mig för att ta första turen med Caesar innan det var dags för frukost som idag bestod utav Fil och flingor och två mackor till. Efter frukosten tillät jag mig själv att slumra lite på soffan innan det var dags för mig att ringa mor för att kolla när hon ville ha hjälp med gravarna, bestämde som så att jag skulle knata över till dem med Caesar så kunde far ha sällskap utav Caesar medan vi planterade.

Tillbaka på Ejalunden erbjöd mig mor lunch som jag inte tackade nej till, under tiden som jag käka så tankade jag ner Ubuntu. Efer maten brände jag ner filen till CD sedan begav jag mig hemåt för att vara klar när det var dags att hämta upp Anna i Norberg. Väl på parkeringen hemma så stötte jag ihop med en granne så de vart att jag stod att snacka med honom ett tag så den väntande disken fick vänta. Väl uppe i lägenheten såg jag att jag hade ett brev som var för stort för brevinkastet att hämta på ICA Centrum så jag rusade ner till bilen och for raka vägen dit. Visste på en gång när jag öppnade dörren och såg avin var det var frågan om, beställde för en tid sedan Camilla Läckbergs nya bok och den skulle vara levererad idag om allt hade gått vägen och de hade det för där i matvaruaffärens postutlämning låg boken och väntade på mig *ler*. Med boken i näven begav jag mig återigen tillbilen, denna gång för att styra kosan mot Norberg där Anna snart skulle vänta efter att hon avslutat dagens arbetspass.

Med Anna i bilen bar det av mot Coop Extra i Fagersta då min lilla tös var sugen på glass, utanför butiken hittade vi far som väntade på mor som var inne och handlade en grej så de vart att vi satt och höll honom sällskap tills mor kom då vi bestämde att de skulle komma hem till oss och käka i kväll.

Så kvällen har ägnats åt matlagning och installation utav Ubuntu på laptopen. Vart en trevligkväll som avslutades med att jag körde hem mor och far.



Inga kommentarer: