26 april 2007

Tacokväll

Lugn onsdag på praktiken, hände inte speciellt mycket under dagen. Satt mest och surfade och letade lite fakta om fack och SQL och Windows 2003 server inför den 2 maj. Efter lunch dock träffade jag Nina på Af för att skriva på papprerna inför anställningen.

Kvällen spenderades på Ejalunden tillsammans med Maggie och mor och far, började med en promenad innan maten väntade, mor & far bjöd på Taco och Maggie stod för Vinet som avnjöts till maten. Vart en riktigt trevlig kväll som avslutades med Vaniljglass och varm Hjortronsylt. Konstig nog var jag lite små seg i när klockan ringde i morse *ler*

Dagen på praktiken avlöpte på sammavis som gårdagen, efter praktiken väntade Anna på mig så det vart en promenad ner till stan där vi inhandlade tre glassar, en åt oss var och naturligtvis skulle Caesar ha en oxå. Var riktigt varmt och skön ute, Caesar tyckte dock att det var lite för varmt. Väl hemma igen däckade Caesar på golvet och jag i soffan.

När jag återigen befann mig i vaket tillstånd väntade köket där dagens middag gjordes i ordning tillsammans med Anna, Tacofisk och till det serverades majs, tacosås och nachochips. Efter maten vart det en promenad med Caesar och Anna ner till Coop Nära för att inhandla lite mjölk till den väntande kaffekoppen blandannat.

2 kommentarer:

Stina sa...

Vad mysigt ni har det tillsammans. Mumsig mat också.
Nu blev jag kaffesugen till på köpet. Stina

Jacke sa...

Tacos är aldrig fel och i trevligt sällsakp smaker maten ännu bättre.