25 april 2007

Möte på Micro Data

Vart inge inlägget skrivet igår, väl hemma vart det en prommenad med Caesar sedan hämtade vi mat ifrån Lastella eftersom ingen av oss hade lust att ställa sig vid spisen då klockan hade tickat iväg.

Började dagen med att träffa Kenneth nere på Micro Data för att disskutera lite praktiska ting inför min anställning, ska bli superkul att komma igång och arbeta. Det blir mitt första riktiga arbete sedan sommarjobbet 2003, bättre sent än aldrig. Tiden som arbetslös hoppas jag att jag slipper uppleva för en tid framöver, ingen höjdare. När vi var klara tackade jag för mig sedan begav jag mig till praktiken för att inta dagens första kopp kaffe under morgonfikat sedan hände de inte speciellt mycket fram till lunch faktiskt.

När klockan slog 16.00 packade jag ihop för dagen sedan begav jag mig hem för att diska och damsuga lägenheten medan Anna låg och vila på sängen, när de var klart begav vi oss ut för att inhandla till den planerade middagen för kvällen och för några dagar framåt. När vi satt i bilen på väg att lämna parkeringen ringer Jarmo, min blivande kollega nere på Micro Data, och frågar hur vi gjorde när vi installerade Windows 2003 Server på den nya Dell Servern då han var i färd med att installera och konfigurera ytterligare en då den inte ville boota ifrån cd:n. Klurade och klurade men kom inte på det så jag sa helt sonika sitt där du sitter så kommer jag ner. Brukar vara lättare att se problemet framför sig, väl nere tog det några försök med att ändra inställningarna i BIOS innan jag kom på det. Av någon dum anledningen ville den inte hitta DVD läsaren som var installerad utav vi fick koppla ur den för att installera en gammal överbliven CD läsare för att den skulle hitta en läsare. Med installationen väl igång begav vi oss till fikarummet för en koppkaffe.

Tillbaka i serverrummet kom nästa problem, den ville inte ta någon utav licensnycklarna som vi hade tillgång till så efter några försök med 2 olika nycklar gav vi upp. Jarmo tackade för hjälpen sedan begav sig jag och Anna oss hemåt och Jarmo släckte, låste och larmade och lämnade byggnaden han oxå. Tillbaka på Ringvägen packade vi in matvarorna på sina rätta ställen sedan bestämde vi oss för vad vi skulle ha från Lastella sedan knatade vi ut med Caesar. Eftersom vi hade bestämt att vi skulle ringa Lastella och beställa när vi närmade oss så var jag precis på väg att plocka upp mobilen för att ringa in beställningen när jag kommer på en viktig detalj, jag hade glömt telefonnummret. Hur kan man glömma nummret till Lastella frågar sig nu säkert många men jag kan *ler*. Så det vart att vi fick sitta utanför med Caesar och invänta vår beställning. Med lite mat i kistan väntade sängen.

Inga kommentarer: