23 april 2007

Middag och föräldrargruppsträff

Hallå helgen har passerat och ännu en dag har averkats på praktiken, tänkte skriva lite om söndagens och dagens bravader.

Söndagen började för en annan på tok för tidigt, Anna skulle vara på jobbet 07.30 så någon sovmorgon att tala om vart det inte *ler*. Gjorde ett helhjärtat försök att göra henne sällskap vid frukostbordet men det gick inte, kom inte upp så jag mummlade fram att hon skulle väcka mig när hon hade ätit sedan somnade jag in för en kort stund innan det var dags att masa sig ner till bilen.

Tillbaka i Fagersta igen bestämde jag mig för att det var lika bra att ta tag i dagens övningar på en gång, hade först tänkt susa lite till men vid de här laget var jag redan relativt vaken så det kändes bara dumt så de fick bli en vända med Caesar först innan jag satte igång och plockade i lägenheten fram tills det var dags att hämta hem Anna, hade några pauser för surfande och lunch intag *ler*,

När Anna väl var hemma så avslutade vi röjandet sedan började vi med maten då vi skulle ha Niclas här på middag, det blev hemlagade Schnitzlar med tunna potatisskivor i ugn och till det serverade vi Ättiksgurka och Beasås *mumma*. Vart en trevlig kväll med lite Yatzy spel och mycket snackande.

Hände inte mycket på praktiken idag, felsökte en internetlina, felsökte en konstig mojäng som innehavaren benämde med ordet diskett, en platt liten plastbit :P. När klockan slog fyra begav jag mig snabbt till Coop för att handla innan jag åkte hem till dukat bord innan vi begav oss ut till skogs med Caesar innan vi lämnade av honom på Ejalunden. Jag och Anna begav oss sedan till de första föräldrargruppsmötet vilket jag tyckte var mycket givande, kul att träffa andra blivande pappor och dela tankar och funderingar. Efter mötet väntade fruktsallad och kaffe på Ejalunden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för en trevlig söndagskväll med god mat!

Ha det bra!