21 april 2007

Popcornmaskin och Blåljus

Hemma igen efter att ha varit på Ejalunden och hämtat Anna i Norberg. Började dagen med en ordentlig sovmorgon vilket var behövligt för oss båda tror jag. Vi låg kvar en stund efter att vi vaknat och studerade Annas mage, nu kan man se knytet sparka utan på magen. Som Anna sa *Det är ju som en popcornmaskin* *ler*

När vi väl hade masat oss upp ur sängen väntade frukost innan vi bestämde oss för att ta tag i köket, plockade iordning saker som blivit stående alldeles för länge och städade upp i skafferiet, torkade av fläkten så att blodvite uppstod *aj*. Försökte torka av ovansidan med disktrasan men vart inte riktigt nöjd, efter lite klurande upptäckte jag att det gick att plocka bort den smutsiga delen. Pillade loss den och försökte sedan plocka bort de jag tror är ett sorts filter, de var här blodvite uppstod. Lyckades skära mig på något som tydligen var vasst både på tummen och ett annat finger. *ler* Med filtret bortplockad la jag den smutsiga delen i disken där jag lyckades få den ren. När köket var klart upptäckte vi att det var dags att skjutsa Anna till Norberg så det var bara att masa sig ut till bilen om vi skulle hinna besöka Coop före.

Tillbaka i Fagersta hann jag med några vändor
betapet innan mor ringde och frågade om jag hade lust att sällskapa far medans hon skulle till kyrkan, visst inga problem sa jag och lovade att dyka upp innan mor skulle gå. Avslutade det jag höll på med sedan styrde jag kosan mot Ejalunden där jag vart kvar tills det var dags att hämta Anna.

Med Anna i bilen och på väg hem igen möter jag brandkåren inne i Norberg, nyfiken som jag är vänder jag och följer efter. Färden går mot Abrahamsgården och sedan vidare ut mot storavägen, i stället för att styra ut mot storavägen vid den gamla Q8 macken så fortsätter bilen rakt fram för att sedan svänga ner mot Hembygdsgården. Jag fortsätter nu men färd ut på storavägen för att vika av mot Fagersta, efter en stund möter jag först en ambulans ifrån Fagersta sedan en brandbil. Väl vid telestation där det är dags för mig att svänga av upp mot Ringvägen får jag stanna då rödljusen tänts så efter en liten stund kommer en ambulans med blåljus på och även den viker av mot Norberg. Det är ju inte säkert att ambulanserna skulle tillsamma ställe men någonstans skulle dom båda eftersom de hade blåljus på och farten uppe så att säga.

Inga kommentarer: