3 maj 2007

När två blir tre.....

Har hunnit averka två dagar på jobbet nu och precis som jag gjorde när jag praktiserade på företaget känner jag att jag trivs. Håller på att sätta mig in i företagetsverksamhet ordentligt genom att lära mig de olika momenten, som praktikant skummade jag på varje moment nu är det tänkt att jag ska lära mig momenten mer grundligt.

Igår efter jobbet skyndade jag mig hem för att hinna äta innan vi styrde kosan mot Västerås där vi tillsammans med föräldragruppen skulle få se en bildpresentation om förlossningen, man har i Västerås tagit bort delen där föräldrargruppen fysiskt besökte förlossning och BB av hänsyn till de som ligger inne på avdelningarna. Mycket av de som sas finns att läsa på nätet redan men jag tyckte ändå att det var rätt så intressant.

Efter presentationen styrde vi kosan mot Erikslund och ICA Maxi, i bilen disskuterade vi om vi skulle köpa något på Maxi och käka eller om vi skulle svänga in på "Restaurang Gyllene Fågeln". Vi båda kände att vi började bli lite hungriga, när vi såg att de andra i gruppen svängde av mot McDonald's bestämde vi oss för att göra dem sällskap. Efter lite föda i kistan gjorde vi det vi skulle på Maxi sedan åkte vi till Ejalunden för att fika och hämta hem Caesar som vi lämnade i mor och fars bil som stod på parkerad utanför pizzerian vid rondellen i Erikslund då mor, far och Maggie befann sig där. Far hade tidigare under dagen varit och träffat doktorn så de befann sig oxå i Västerås.

Dagen på jobbet avlöpte utan några större problem. Väl hemma bestämde vi oss för att knata ner på stan för att handla dressing och bröd till den grekiska sallad som vi skulle slänga ihop till middag. Innan vi styrde kosan mot ICA var Anna in på Arbetsförmedlingen för att lämna några papper. Med en kasse från ICA styrde vi kosan mot Ejalunden för att hälsa på mor och far innan vi knata hem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du måste ta och andra på din "beskrivning" nu, eftersom du inte är arbetslös längre :P ;)