6 maj 2007

Linjan runt

Tre dagar sedan jag sist skrev, dålig stil kan tyckas. Här kommer ett försök till inlägg.

Fredagen spenderades på jobbet fram till 14.30, ägnade tiden på jobbet åt att lära mig preppen och veriferingen bland annat. Tog mig en halvtimmes lunch för att kunna sluta vid halv tre så att jag skulle kunna skjutsa Anna till jobbet då hon började 15.00. Tillbaka i Fagersta igen åkte jag hem till mor och far för att hålla far sällskap medan mor sprang mellan lägenheten och tvättstugan. När jag var på väg att tacka för mig vart jag erbjuden mat och det tackade jag inte nej till, mor stekte kycklingfilé och kokade ris medan jag sprang ner till Coop för att inhandla något vi kunde göra en sås på eller en färdig sås. Vart det senare alternativet, köpte ett paket jägarbacon och två burkar Crème Bonjour Cuisine Champinjon och Karl-Johan svamp. Det vart supergott till kycklingen. Efter maten var det tänkt att vi skulle se TV tillsammans men jag sov från och till fram tills det var dags att hämta Anna, tar ett tag skulle jag tro innan min kropp vänjer sig vid arbete igen. Väl hemma igen diskade Anna undan medan jag plockade lite grann innan sängen kallade.

Det hade suttit fint med en sovmorgon på lördagen ska jag erkänna men av de blev de inget då Anna skulle börja jobba 7.30 så det var bara för en annan att kliva upp. Skjutsade henne till jobbet sedan åkte jag tillbaka till Fagersta och Coop Extra där jag parkerade för att ta en sväng med Caesar i vänta på att de skulle öppna, behövde fylla på kylen bland annat eftersom vi under morgonen väntade på besök. Annas föräldrar och syster skulle komma upp med den vardagsrumsmöbel som vi fått utav dem då de hade införskaffat en annan på blocket. Med en full plastkasse återvände jag hem för att packa upp och invänta gästerna. Strax efter halvtio var de här. Satte igång kaffebryggaren sedan började vi bära upp delarna till lägenheten för att sedan fika innan vi började montera. Ringde till mor och far och kollad läget med dem och då undrade mor om hon fick titta över om hon och far fick för sig att ta en promenad och naturligtvis hade jag inget emot det. Vart en trevlig dag med montering utav möbeln och installation utav trådbackarna i garderoberna och lite fika, dagen avslutades sedan med en middag som bestod utav Spagetti och Köttfärsås.

Dagen har vi ägnat åt att vara nyttiga, efter frukost tog vi oss en tur ner till stan för att sedan fortsätta ut mot Andra sidan för att ta Linjan ner till Västanfors kyrka. Plockade med oss några vitsippor som vi sedan satt på min storebrors grav, passade även på att vattna den graven och mina morföräldrars grav. När vi var på väg hem ringde mor och frågade om vi ville ha lite mat som hade blivit över, de hade köpt två portioner Gai Phatt mett mamoang himapan ifrån One Na Than Take Away men de var mätta båda två efter en portion. Vi tackade ja och styrde kosan dit men när vi var framme och såg att det var ostron i såsen så tackade Anna nej men jag åt och det var super gott. Deras portioner är verkligen stora, jag tog till mig så att jag skulle bli mätt men ändå så var det en lika stor portion kvar. Mätt och nöjd satte vi oss på balkogen med far så att mor kunde springa ner till Coop för att handla till de väntade kaffegästerna, två bekanta till mor och far som ev skulle titta in. När vi var på väg att vända hemåt erbjöd mor och far oss att stanna på en kopp. Vart en trevlig dag med promenad som tog musten på mig känner jag nu, är lite stel i benen *ler*

I kväll blir det att titta på Wallanderfilmen Mörkret och bara vara.

Inga kommentarer: