17 maj 2007

Tur till Hökmora och Avesta

Ännu en dag har passerat, igår vart det tyvärr inget skrivet utav den enkla anledningen att jag var för trött, somna en bit in i Roomservice redan. Dagen ägnades åt jobb och åter jobb, nästan *ler*. Gjorde mina 6 timmar på jobbet sedan kom jag hem och tog tag i köket, diskade lite överbliven disk och röjde under köksbänken innan jag till slut dammsög och moppade golvet i köket. Fick med mig tre kassar ut till bilen, två med skräp till återvinningen och en pappkasse med pantflaskor och burkar plus att jag hade lite skräp i skuffen sedan tidigare. Med tom bil och en kasse ifrån Coop återvände vi sedan hemåt, jag för att äta lite och Anna för att vila då hon tyvärr har åkt på en förkylning. Med lite mat i kistan hade jag tänkt se Roomservice med en kaffekopp till hands men av det blev inget då jag som sagt somna.

Vaknade till liv först vid 10 i morse, passade på att sova ut eftersom när jag gick och la mig i går inte hade så mycket på schemat. Vart kvar en stund i sängen tillsammans med Anna och Caesar innan frukosten intogs samtidigt som jag surfadelaptopen efter nyheter, passade även på att snacka lite med bror, syster och Annas syster på MSN. Via Maggie, syster, så fick jag frågan från mor och far om vi hade lust att göra dem sällskap ut till Hökmora och Storstilat om ca en timme, och de hade vi. Surfade lite till, sedan väntade duschen och en liten sväng med Caesar innan vi begav oss till Ejalunden för att byta bil och för att plocka upp mor och far.

Väl framme vid Storstilat visade det sig att det var mycket folk i butiken, hade lite smått svårt att hitta en parkering till och med, försökte göra mor sällskap men kände mig bara i vägen så jag återvände ganska så snabbt till bilen vilket även Anna gjorde efter ett litet tag, där satt vi tills mor handlat klart. Med mor i bilen bestämde vi oss för att ta vägen över Krylbo, Avesta, Norberg hem för att få se lite annat om inte annat. Efter en liten stund på en vacker väg så kom vi på idéen att vi kunde handla på Coop Forum i Avesta, väl framme vid rondellen in till Avesta centrum vart jag nyfiken på om ÖB skulle ha öppet så jag bestämde att vi skulle ta vägen förbi där när vi ändå var så nära, sagt och gjort så styrde jag kosan mot den stora Dalahästen. Väl framme vid butiken stod det ganska många bilar på parkeringen, de hade öppet. Jag, Anna och mor bestämde oss för att ta ett varv medan far tyckte att han kunde stanna i bilen och hålla Caesar sällskap. Efter besöket på ÖB bar det sedan av till Coop Forum där dagens middag in handlades, lax och till det skulle jag göra iordning en romsås gjord på turkisk yoghurt, rödlök, stenbitsrom, dill, salt, peppar och majonäs. Vart en god middag som avnjöts tillsammans med mor och far på Ejalunden, efter det bjöd mor på en god fruktsallad som avnjöts framför TV3:s "Lyxfällan".

Inga kommentarer: