15 maj 2007

Svullet finger och brändskadad hand.

Två dagar på jobbet har avlöpt utan några större problem, trivs fortfarande och är jätte glad över att jag har ett jobb att gå till varje morgon.

Efter jobbet igår bar det av raka vägen till Apoteket för att hämta ut mer medicin då de började bli tomt i dosetten, ja jag använder en dosett då jag tycker det är ett smidigt sätt att hålla koll på om jag har tagit medicinen eller ej *ler*. Denna gång funkade det betydligt bättre än förra gången att beställa via nätet, förra gången visste inte apotekaren vart de förvarade medicin som beställts via nätet så de första beskedet jag fick var att det inte var något de hade hemma, när jag då sa att jag var medveten om det och därför hade jag beställt på nätet tittande hon på mig och såg ut som ett frågetecken tills de gick upp ett "Liljeholmens" hos henne *ler*. Med medicinen i väskan begav jag mig hemåt för att börja med dagens middag, kokt korv med potatismos och till det serverades det ättiksgurka som Anna gjort iordning under dagen. Med mat i magen bar det av till Ejalunden för att lämna Caesar sedan till föräldrargruppen. Denna gång var även pappagruppsledaren med så vi delade på oss, mammorna pratade om ammning och barnets skötsel och vi pappor pratade om bilar, bilbarnstolar,, saker som skulle lösas innan förlossning, hur vi skulle ta oss till förlossningen och lite smått och gott. Precis som förra gången vart det en del skratt, mycket trevligt. Till fikat sammanstrålade vi med våra töser för att sedan prata om avslappning. Innan vi lämnade MVC passade vi på att smyga in till vår barnmorska då Anna under dagen hade känt sig yr och svimfärdig från och till under dagen, barnmorskarn var mycket snäll och tog sig tid med att göra en helbesiktning utav Anna och Knytet genom ta blodtrycket, ett blod och urinprov sedan fick vi återigen lyssna på Knytets hjärtslag, Allt såg bra ut förutom Annas blodvärde var lite lågt, de låg på 111 så hon rekomenderade Anna att ta en till järntablett på morgonen mellan frukost och lunchen.

Efter föräldrargruppen åkte vi hem till far och mor där även min syster yster Maggie befann sig för att hålla far sällskap då mor var på ett möte. Fick en latjo mjölkkanna utav henne och Sven som hade formen utav en ko, vart att vi blev sittandes i TV-soffan tillsammmans en sväng innan vi tackade för oss och åkte hem.

Med lite frukost i magen och en natts sömn styrde jag kosan till jobbet i morse kvart i åtta, kom upp lite sent men tack vare mindre trafik än vanligt så kom jag i tid ändå utan att tumma på hastighetsgränserna. Inga större problem på jobbet idag, de flöt på relativt smärtfritt faktiskt.

Försökte smyga in genom dörren när jag kom hem när jag antog att Anna låg och vila men Caesar som blir så glad när man kommer hem vart alldeles hel vild och när jag skulle försöka ta tag i honnom för att få honom lugn så smet han undan vilket resulterade i att jag slog två utav mina fingrar i garderobsdörren, mindre skönt vill jag lova. På Annas inrådan tog jag av ringen vilket visade sig vara bra för kort därefter svullnade fingret upp, *puhuh* Efter lite kaffe och nybakade bullar slog jag mig ner framför datorn för att läsa mer om tromben som drog fram i Virsbo igår, gick lite knackligt med pekfingervalsen men jag fick fram de sidor jag ville komma åt i alla fall *ler*.

Efter en promenad med Caesar väntade köket och nästa olycka, skulle fylla på kastrullen med kokande vatten ifrån vattenkokarn och med min vanliga tur lyckades jag bränna två fingrar och en del utav den andra handen så nu sitter jag här med ett svullet finger på min vänstra hand och två mindre röda fingrar och knogar på den andra *ler*

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej bror, jag säger som våran pappa skulle säga; "kalvskall" ;-)
Kram syster yster från Ställdalen