13 maj 2007

Heldag i Västerås och brist på sömn dagen efter!

Vart en heldag i Västerås igår tillsammans med Niclas, klev ur sängen strax före 08.00, Anna var dock före mig då hon klev upp 07.00 för att hinna duscha. Strax före 10.00 plockade vi upp Niclas utanför Coop sedan styrde vi kosan ut mot Hälla i Västerås. Till min stora glädje upptäckte jag att de återigen hade höjt farten efter Brando, från 90 till 110. Finns ingen skälig anledning till att inte ha 110 hela vägen till Västerås men VV tycker dock annorlunda, vägen är relativt rak och i ett ganska så bra skick.

Väl framme ute på Hälla bestämde vi oss för att besöka butikerna runt omkring Ikea innan vi tågade in där. Började med TOYS"R"US, fortsatte sedan med Onoff där jag titta efter en väska till telefonen sedan till Elgiganten och PC-City innan vi gjorde IKEA. Jag och Anna skulle inhandla bland annat en hatthylla och skobänk och Niclas hade lite han skulle titta på han oxå, när vi närmade oss restaurangen hade vi tänkt att käka men kön till kassan och antalet som redan satt ner fick oss på andra tankar, hade vi ställt oss där hade vi nog fått stå där tills de stängde *ler*. Styrde i stället kosan emot kassorna och deras lilla korvförsäljning utanför kassan innan vi styrde kosan mot klädbutikerna som jag hade fått för mig låg bakom Ikea byggnaden, hade Anna varit mer vaken och kommit ihåg att hon skulle titta på kläder så hade hon kunnat sagt något innan vi lämna p-platsen för klädbutikerna ligger i samma byggnad som ICA Maxi som i sin tur ligger brevid IKEA, inte bakom *ler*. Efter lite muttrande från min sida kunde jag parkera på lämpligt ställe sedan kunde vi alla tre trava in på "Hälla Shopping"

När vi ansåg oss klara på Hälla väntade Erikslund där "Gyllende Fågeln", Biltema, Jula, Barnens Hus, Billiga Nisse och ICA Maxi väntade.

Tillbaka i Fagersta fick jag hjälp utav Niclas att packa ur mor och fars bil som vi hade lånat för ändamålet då den sväljer lite mer än våran 740 sedan åkte vi förbi Niclas så att han kunde lämna av de grejor han inhandlat innan vi styrde kosan mot mor & far där kaffe och bullar väntade innan vi slog oss ner framför tv:n för att bland annat se "Eurovision Song Contest" innan vi tacka för oss och skjutsade hem Niclas innan vi själva styrde kosan mot Ringvägen.

Söndagen började med att Anna väckte mig vid 07.00 tiden då hon var redo att åka till Norberg och jobbet så det var bara för en annan att masa sig upp och ner till bilen för att skjutsa henne. Med tom bil återvände jag sedan till Fagersta där en promenad med Caesar väntade innan jag kunde återvända till sängens sköna värld *ler*. Vaknade igen strax före 11.00 men klev inte upp på ca 20 minuter då Caesar var på gos humör. Väl uppe ur sängen intogs frukost innan jag slog mer ner framför laptopen för att bland annat prova mitt inköp från igår. Köpte mig en platta till laptoppen som gör det skönare att sitta med den i knät på IKEA, produkten får helt klart godkänt. Efter en liten stund styrde jag kosan mot Kottmossen för att rasta Caesar i skogen däromkring innan jag styrde kosan mot Norberg för att hämta upp Anna.

Tillbaka i Fagersta väntade matlagning och lite mys med Annas underbart goa mage *ler*. Dagens middag fick från Annas sida klart godkänt, blev en form utav kalops tror jag man kan säga. Började med att steka grytbitar utav nöt i smör tillsammans med lite lök och morötter tills allt hade fått en fin färg. Sedan tillsatte jag Porter och buljong i omgångar sedan fick de där stå och puttra i 58 minuter. Sedan gjorde jag i ordning en vanlig brunsås på skyn ifrån grytan sedan fick de stå och puttra medan potatisen blev färdig.

Inga kommentarer: