9 maj 2007

Installation utav ZyXEL 320W och besök hos BM

Jisses i morse var en annan seg vill jag lova, hade tänkt att börja dagen med en dusch och så lite frukost framför TV:ns morgonprogram men utav det blev det bara frukost och en snabbtvätt ute i badrummet *ler*.

Väl på jobbet började dagen med ett morgonmöte sedan påbörjade jag installationen utav XP på den datorn som igår fick en ny HDD. Klockan 10 smet jag iväg, det var dags för ännu ett besök hos BM. Idag fick vi träffa Anna som är blivande barnmorska och vår föräldrargruppsledare tillsammans med vår ordinarie barnmorska Annika. Alla Annas värden såg bra ut och vi fick oxå höra Knytets hjärtljud efter mycket om och men, den ville inte alls bli störd utan försökte istället gömma sig eller sparka på dopplern, livlig liten krabat *ler*. Efter avslutat besök skjutsade jag hem Anna och Caesar innan jag själv återvände till jobbet för att slutföra installationen och konfigurationen.

Åter hemma igen bestämde vi oss för att ta en promenad med Caesar, vart en ordentlig runda som avslutades med kaffe hos mor och far, var riktigt skönt ute faktiskt. Strax före 19.00 tackade vi för oss för att vända hemåt så att vi kunde börja med maten, bättre sent än aldrig. Idag stod det Lövbiff och klyftpotatis på menyn, supergott *ler*. I väntan på att ugnen skulle bli varm så passade jag på att installera den trådlösa routern, gick skit smidigt.

Med lite mat i magen tänkte jag börja diska men den planen sprack i och med att vicevärden ringde på dörren, han undra om jag hade lust att hjälpa min granne att installera ett nätverkskort och se till så att de kom ut på nätet. Naturligtvis ställer man upp, drog på mig en tröja och knatade över.

Inga kommentarer: