12 april 2007

Sommardäck på

Vart inge inlägg i går, kom hem ifrån Ställdalen vid 23 tiden så det vart sängen nästan direkt när man klev innanför tröskeln.

Gårdagen började annars med frukost som vanligt sedan knatade jag ner till praktiken och var där till klockan slog 16.00. Sedan knatade jag hem för att möta Anna på parkeringen innan det bar iväg till en OKQ8 mack för att fylla ena framdäcket med lite luft innan vi kunde fortsätta till Söderbärke. Väl framme på syrrans jobb var det bara att leta fram sommardäcken och hissa upp bilen innan jag kunde sätta igång. Bytet gick nästan smärtfritt, bägge bakdäcken ville dock bråka lite innan de lossnade. Med sommardäck på begav vi hos mot Ställdalen då min syster yster bjöd på mat och de kunde man ju inte tacka nej till.

På vägen mot Ställdalen gjorde vi ett snabbt stopp på Matamagasinet i Ludvika eftersom Maggie skulle handla, Anna passade på att köpa sig något att dricka och lite godis.

Efter god mat och lite tjålande så tackade vi för oss för att bege oss hemåt.

Jisses säger jag bara, när jag vaknade i morse kände jag att jag hade muskler som jag inte visste fanns, kände mig som om jag blivit överkörd av en traktor eller något liknande, bestämde mig ganska omgående för att vara lat och ta bilen till praktiken då jag visste att jag skulle ut på ett uppdrag under dagen. Tiden fram till lunch flöt på ganska så fort, meddelade att jag skulle åka ut och fixa skrivarinstallation på ett ställe efter lunch men att jag skulle titta in så fort jag var klar igen, styrde kosan hemåt där en fiskgratäng väntade på mig. Passade även på att packa och plocka fram lite saker som skulle med till Tumba sedan bar det av först till Ejalunden för att boka bastun åt syster och hennes sambo sedan bar det av till Brukshotellet där jag skulle byta ut två kablar och installera en skrivare.

När jag kom dit visade det sig att det var dags för kaffe för städgänget som jag skulle installera skrivaren åt så innan jag satte igång vart det en kaffekopp. När jag var klar med jobbet visade det sig att klockan var 14.00, ringde hem till Anna och meddelade att jag var på väg sedan åkte jag tillbaka till Aktivitetscentret för att meddela att jag gav upp för dagen sedna bar det av hemåt. Eftersom Anna i telefonen meddelat att hon mådde illa så beodrade jag henne att gå och vila sedan tog jag över diskandet innan jag tog vår packning ner till bilen för att åka ner till Coop Nära för att se om de hade några tomma godislådor men de hade dom inte, när man inte behöver några står dom i travar där men när man behövde några stycken då var det slut, så det var bara att åka hem och hämta Anna sedan ställde vi kosan mot Tumba.



Inga kommentarer: