9 april 2007

Snö

Usch, när jag tittade ut i morse ville jag bara dra täcket över mig och somna om. Det var vitt ute. Igår var det rena vårvädret ute och nu var det vitt ute, nog för att det brukar kunna slå om men hallå inte så här snabbt.

Gjorde som så att jag kröp närmare Anna och la min arm om den lilla kulan och där vart vi liggandes ett bra tag, jag gillar mornar *ler*. Efter ett tag hörde vi ambulansen som stannade någonstans i närheten men när Anna till slut lämnade bingen såg hon hur den åkte tillbaka till stationen så förmodligen var det väl ingen skadad.

När vi satt oss ner vi frukostbordet ringer min telefon, det visar sig vara grannens kompis som hade fått tillbaka Hemligheten som vi hyrde igår och som jag sagt att jag ville låna utav honom. Tackade ja till att låna den och han lovade att titta förbi snart eftersom han skulle hälsa på grannen. När han kom fick vi kanske förklaringen till ambulansen, det stod en bil i busken utanför med polisband runt, förmodligen ryckte väl ambulansen ut men återvände då de inte behövdes.

Efter lite Yatzy spel satt vi oss framför tv:n för att se klart slutet, men eftersom Jähkel aldrig dök upp i slutscenen så började vi ana ugglor i mossen, han var ju med på bild på fodralet men vi hade inte sett honom i filmen, det skulle visa sig att vi förmodligen hade missat ett helt kapitel. Inte konstigt att vi inte kunde förstå hur min syster och hennes sambo kunde tycka att den var i klass med Mastermind som vi båda tycker var kanon bra. För oss var den fram tills idag bara förvirrande *ler*. Krävde att få pengarna tillbaka för den när vi senare under dagen lämnade tillbaka den version vi hade hyrt.

Efter att Anna hade dragit några timmerstockar så bestämde vi oss för att se den andra filmen som vi hyrde igår, Säg att du älskar mig. Den var riktigt bra faktiskt.

Efter lite filmtittande tyckte vi båda att vi borde gå ut och gå en sväng så det var bara att klä på sig ytterkläderna och gå ut, vart en sväng förbi Ringside och ner till Coop Extra. Eftersom vi ändå var i de krokarna så passade vi även på att kolla blommorna hos mor och far.

Väl hemma igen ställde sig Anna och diska medan jag satt mig framför laptopen en snabbis för att surfa runt innan jag började med dagens middag. Pasta och skinksås med ädelost i och till de serverade jag tomtater och gurka.

Det var allt för denna gång, nu väntar City Akuten och sedan Prison Break.

Inga kommentarer: