26 mars 2007

Västerås resa

I morse hörde arbetsförmedlingen av sig men det var inte mycket information hade att komma med mer än att allt är klart med en ny praktikplats men vad jag ska göra där vet jag inte riktigt än, misstänker att det visar sig i morgon då jag ska träffa min handledare. I min situation har man inte råd att vara kräsen, har något stort att se fram emot till hösten och då vill jag inte leva i ett kaos.

Lyckades hitta mina "jobbsökarpapper" idag, de låg där Anna trodde att det låg. Längst ner i bokhyllan så det var bara till att flytta lite kartonger så låg dem rakt framför mig.

Med pärmen i en plastkasse begav jag mig till fots mot Arbetsförmedlingen, på vägen dit tittade jag in hos mor och far för att lämna Caesar. När jag hade fått mina papper verifierade var det bara att samla ihop papprerna och återvände till far och mor som nu stod utanför huset och väntade på mig och min syster eftersom vi hade lovat att följa med dem till Västerås där far hade ett besök inbokat på Centrallasarettet. Med alla i bilen gav vi oss i väg.

Eftersom vi var lite sena så körde vi fram bilen till entrén så att det skulle gå lite fortare sedan fick jag uppdraget att leta upp en parkering vilket skulle visa sig svårt, vi var väl 4-6 bilar som cirkulerde på parkeringen närmast entrén för att hitta en ledig ruta. Tillslut gav jag upp och började se mig efter andra alternativ, 13 minuter och några fina ord senare så hittade jag en ruta. När jag kom fram till p-automaten kom nästa bakslag, de hade inte bytt ut automaten mot en sådan som även tog kort. Sparkakde i gruset samtidigt som jag drog mig till minnes att jag hade sett en guldpeng liggandes under stereon i bilen så det var bara att knata tillbaka, förstår inte varför man inte ser över beståndet utav automater då det är så mycket lättare att checka in och ut för då betalar man bara för den faktiska tiden som man står parkerad.

Med bilen parkerad ringde jag Anna samtidigt som begav mig emot huvudentrén, allt var bra med henne och de hade kommit till Bålsta vid de här laget. Väl inne i sjukhuset mötte jag mor och syster, vi skulle inte närvara under besöket utan vi kunde vänta utanför.

När far var klar begav vi oss till restaurangen för att käka lite innan vi begav oss hemåt, när vi väl satt ner vid bordet och väntade på vår mat upptäckte vi att p-tiden började gå ut så det fanns inget annat för mig att göra än att bege mig ut på en promenad så här före maten, de hade vi sluppit om man hade bytt ut p-automaten *grrr*. Väl tillbaka så hade maten kommit så det var bara att slå sig ner och krubba.

Innan jag avslutar dagens inlägg måste jag bara berätta om vår duktiga "vakthund", han låg i lördags och slumra i soffan när de braka till utifrån hallen. Caesar tar sig på yrvakna ben fram till vår byrå som vi har brevid dörren ut till hallen sedan tittar han runt hörnet men han går ingenstans så det blir jag som får gå ut och titta *ler*. Såg inget och jag vet än idag inte var det var som lät, förmodligen så kom ljudet inte från vår lägenhet.

Inga kommentarer: