28 mars 2007

Ny praktik

Vart inge inlägg skrivet i går, när jag väl kom hem från mor och far så var jag så slut så det vart nästan sängen på direkten.

Började dagen med en tur med Caesar till Bergslagssjukhuset där far & mors bil stod parkerad eftersom far plaskade runt i bassängen där, lämnade Caesar i bilen sedan fortsatte jag till Aktivitetscenter som är min nya praktikplats, ska fungera som PC-tekniker är det tänkt om jag fattat saken rätt *ler*

Vid lunch snåret tänkte jag ta och leta upp far & syster som jag förmodade befanns sig någonstans på stan men eftersom jag inte tänkte mig för så gick jag förbi blåhuset där mor hade bilen parkerad med Caesar i och han såg mig så det var bara att gå fram och hälsa. Passande nog var mor klar så hon kom ut och erbjöd mig lunch som jag tackade ja till, när vi kom till Ejalunden ringde Maggie och sa att dom väntande på oss inne på Charlies så Caesar blev ytterligare en gång lämnnad i bilen eftersom han trivs bättre där än att vara själv i lägenhet. Väl på Charlies bestämde jag mig för Brunabönor med fläsk som satt fint i kistan, innan jag gjorde mor och far sällskap tillbaka hem till dem så passade jag på att springa upp till Arbertsförmedlingen för att skriva på ett papper angående praktiken.

Efter praktiken begav jag mig hemåt för att kolla mailen om paketet med mors nya moderkort hade anlänt till ICA Centrum och de hade det så jag plockade ut det samtidigt som jag passade på att handla efter att jag varit en sväng förbi DVDmannen för att fråga Niclas om han kunde bistå med sitt kunnande vid monteringen, var ett tag sen jag monterade ett moderkort nu.

Efter mycket om och men lyckades vi få de nya moderkortet på plats så då återstod bara en ominstallation som gick nästan smärtfritt bortsett ifrån att batterierna till den trådlösamusen hade sagt gonatt.

Väl hemma igen så stöp jag som sagt nästan direkt i säng.

Idag har jag

*Rastat Caesar
*Druckit Kaffe
*Pulat med datorer på praktiken
*Pulat med mors dator
*Diskat
*Handlat på CoopNära

Fick bli en sammanfattning utav dagens bravader då gårdagens tog så mycket plats *ler*

Inga kommentarer: