25 mars 2007

Go mat och promenad i Ställdalen

Hallå Bloggen!

Började dagen med att käka frukost samtidigt som jag försökte lösa frågorna i veckans Söndagsskola, lyckades i alla fall få ihop 7 rätt utav 10.

Med frukost i magen bar det iväg till mor & far i bil, hade ingen lust att släpa två pappkassar med kläder hem efter vår tripp till Ställdalen. Väl hos mina föräldrar kom jag på att jag skulle ha ringt mor i går kväll och frågat vilka kläder far skulle ha på sig så lite utav planeringen sprack men vi kom i tid i alla fall till Ställdalen. När mor kom hem från mötet körde jag fram bilen sedan sprang jag över till Coop för att inhandla en tulpanbukett, som mor och far skulle överräcka till syrrans sambo Sven, och ett kort, två trisslotter och ett kuvert ifrån mig, Anna och Caesar.

Efter en godmiddag bestående utav Fläskfilemedaljonger i Cheddarsås och klyftpotatis bestämde vi oss för att gå ut och gå i de vackra vårvädret, väl ute på farstubron ingsåg jag att min skinnjacka skulle bli för varm. Men vänta nu. Hade jag inte en tunnare jacka i en utav kassarna? Mycket riktigt, i en utav kassarna låg en tunnare jacka utav mocka.
Med den tunnare jackan på strosade vi iväg.

Caesar riktigt njöt utav att stundtals få springa lös medans Maggie eller Sven kastade pinnar åt honom som han som vanligt glatt hämtade. Far såg oxå ut att trivas i de vackra vädret, de gjorde vi nog alla ihop för den delen.

Åter hos värdparet, de lät väll flådigt, bjöds de på kaffe och glass som satt riktigt bra i kistan efter promenaden i de vackra vårvädret. Vi tjålade lite om allt möjligt sedan var det dags för oss att tacka för oss och bege oss hemåt.

Man blir riktigt mörkrädd när man ser hur vissa kör när man är ute på våra vägar, får en röd Volvo som lägger sig precis bakom mig, duttar på bromsen för att markera att han ligger för nära. Då kör idioten om, vid heldraget och vid ett stundande krön? Jisses säger jag bara.

Inga kommentarer: