24 mars 2007

Kaffe hos mor & far

Ny dag nytt inlägg!

Började dagen med att röja undan lite i lägenheten, så gott det gick i alla fall. Brist på förvaringsutrymmen gör att vi fortfarande har kartonger som står i vardagsrummet och kassar med kläder i har vi ståendes i sovrummet. Lite utav problemet hoppas vi kunna lösa snart eftersom vi har trådbackar som bara väntar på att monteras in i garderoberna, mycket annat på schemat har gjort att det inte blivit av ännu.

Medans jag höll på att plocka upptäckte jag att dasspappret höll på att ta slut så jag bestämde mig för att knata ner på stan samtidigt som jag rasta Caesar. Vädret visade sig från sin bästa sida och det var riktigt härligt ute bortsett från att en utav stans a-lagare skulle envisas med att gå samma väg som jag med sin hund så för att skaka av mig honom så joggade jag med Caesar en bit men det var inte lätt då han inte tycker om att springa i koppel utan han började hoppa och skutta framför mig för att stoppa mig, han är för skön. När jag närmade mig mor och far ringde jag upp till mor för att höra om jag kunde lämna Caesar där medan jag handlade och det gick som vanligt bra, mor skulle springa ner till kyrkan med en tårta men far var ju hemma, i porten upp mötte jag mor som bad mig sätta på kaffe så att vikunde fika tillsammans när hon var tillbaka.

Efter några koppar kaffe och en eller två hårrdisar med Sherrysill på så tackade jag för mig för att återvända hem. När jag varit hemma en stund ringde en granne på dörren så då vart det kaffe igen innan jag strosade ner till honom för att hjälpa honom byta diskettstation, hans hade vandrat till dom sälla jaktmarkerna.

Väl hemma igen så lagade jag till de korvar mor skickade med mig när jag lämnade dem tidigare under dagen, till dem gjorde jag i ordning potatismos. Snabbt, gott och enkelt.

Saknaden efter Anna lindrades lite idag när jag fick ett MMS ifrån henne. *WOW*

OBS, glöm inte att vi byter till sommartid i natt.

Inga kommentarer: