22 mars 2007

Rårakor med stekfläsk

Hallå där!

Upptäckte till min fasa att min plånbok var borta när jag var på väg ut med Caesar vid 11 snåret i morse, sansade mig och försökte tänka. Ni som känner mig vet ju att det inte är min starka sida ;). Efter att ha rivit mig i i huvdet och tänkt på alla möjligheter kom jag på det. Den måste finnas i mor och fars bil. Kopplade Caesar och gav mig ut på en promenad.

Väl framme vid mor och fars parkering försökte jag ringa upp till dem men på hemtelefonen var det upptaget och på mors mobil var det ingen som svara, låste upp bilen med dosan och hoppades att ingen skulle missta mig för en tjuv sedan letade jag fram plånboken innan jag snabbt stängde dörren efter mig och låste. Plånbok lokaliserad.

Strosade upp till mor och far och frågade far om han kunde passa Caesar medan jag gick över till Arbetsförmedlingen och det gick bra, hade ett brev från dem som låg på hallgolvet när jag kom hem igår där de ville att jag skulle komma upp och kompletera mina meriter. Väl där visade det sig att de ville se mina arbetsgivarintyg, ridå ner. När Anna och jag flyttade till eget den 1 december hade jag ju en praktikplats så det sista jag tänkte på då var mina "söka jobbpapper" så nu har jag ingen aning vart dom är, som tur är har jag några dagar på mig att leta fram dom.

Väl uppe hos mor och far igen så vart jag erbjuden lunch, Rårakor med stekt fläsk och rårörda lingon till, och det kan man ju inte tacka nej till. Efter god lunch så bestämde vi oss för att ta en promenad alla fyra i de vackra vädret, tillslut kom vi till fiskbilen på järnvägstorget och då stod det klart att jag även i morgon skulle bli bjuden på mat utav mina snälla päron. Mor inhandlade Kojlafilé för 3. När vi passerade Coop passade mor och far på att springa in och handla medan jag och Caesar väntade utanför med fisken *ler*.

Väl hos mor och far igen vart jag bjuden på kaffe innan det var dags för mig att knata hemåt, blir kanske till att meka dator ikväll. Får se vad som händer.

Inga kommentarer: