16 november 2007

Spagetti och köttfärssås

Äntligen Fredag, ännu en arbetsvecka bakom mig och vilken vecka sen då *ler*. Väl hemma korkade jag upp vinflaskan sedan började jag med maten som för dagen var väldigt avancerad, sedan tidigare infryst köttfärssås och till det blev det pasta. Modifierade dock såsen lite genom att spetsa den med lite oxbuljong, vin, grädde och peppar. Resultatet blev om du frågar mig väldigt lyckat! Snudd på perfekt! *ler*

Efter maten kände jag att en tupplur vore på sin plats, planen var den att jag skulle vila mig i 30 minuter men Anna fick inte liv i mig när 30 minuter hade passerat så det blev 60 minuter *ler*. Var riktigt skönt. Med mina blå öppna igen begav jag mig ut på en promenad med Caesar innan Doobidoo och Predikanten väntade. Var rädd för att dramatiseringen utav Camilla Läckbergs böcker skulle bli en flopp men så är inte fallet. Man har enlig mig lyckats fånga mycket utav Läckbergs briljanta miljö och personbeskrinvningar. Väntar med spänning på den sista delen utav Predikanten som sänds nästa vecka.

Inga kommentarer: