22 oktober 2007

Fullt upp på jobbet

Dagen på jobbet gick i en rasande fart idag, konstig nog kom jag upp när klockan ringde i morse vilket resulterade i att jag hann duscha, äta frukost och läsa Fagersta Posten utan att stressa. Sådana mornar gillar jag. Synd att det händer allt för sällan. I morgon bitti lär jag nog inte vara lika pigg. Fullspäckat TV-schema är boven i dramat. Sjukhuset, Från Koja Till Slott (missade dock större delen), Cityakuten och Prison Break. Sista programmet slutar 23.00.

I morse var jag inte själv i bilen när jag åkte till jobbet, en utav mina kollegor ska gå 8 till 17 denna vecka och då de inte finns någon buss som passar på morgonen skulle hon annars få gå till jobbet. Det är väl dumt när jag åker med tom bil och vi dessutom bor ett stenkast ifrån varandra? Så med en kollega bredvid mig styrde jag kosan till jobbet. Väl på plats snurrade dagen på men jag kom ifrån i rätt tid. Dock vart jag lite sen hem, Peugeoten gick minst sagt märkligt hela vägen hem, den dog 4 gånger vid låga varvtal. Mycket irriterande.

Väl hemma var det dags att styra stegen mot veterinären tillsammans med Anna, Albin och Caesar. Mor var så snäll så hon kom och hämtade upp vagnen på Lidl parkeringen, det skulle bli lite trångt i väntrummet till veterinären annars. Eftersom Caesar inte är så där jätte förtjust i att besöka veterinären så fick Anna gå in först så att hon kunde vinka in mig när det var vår tur. Fick jobba en del för att få med mig Caesar in men tillslut gick det, längtan efter Anna fick honom på fall. Han skutta inte direkt in men han gick i alla fall in. Väl inne hos veterinären visade det dock sig att vi var för tidig ute, sedan vårat förra besök hade man ändrat i rekommendationerna, i stället för vart annat år så skulle det i fortsättningen vara vart tredje år så Caesar behövde inte någon spruta idag. Vårt besök var ändå inte förgäves då Caesar börjar få problem med vissa utav sina fettknölar. En utav dem lyckades veterinären tömma, de andra tycke han att vi skulle operera bort. Stackarn, vår lille kompis ska ev. gå under kniven. Klara hos veterinären knatade vi in till djuraffären vägg i vägg för att köpa Caesar ett nytt koppel och för att visa att han varit duktig hos veterinären fick han en tuggsko. Klara där väntade middag på Ejalunden med mamma och pappa och min moster Svea.

Efter god mat knatade jag över till Coop för att handla åt mor innan sjukhuset, efter det så såg vi början utav från Koja till Slott innan vi knata hem. Väl hemma igen tog jag Peugeoten på en liten tur, nu gick den som vanligt igen. Skumt.

Inga kommentarer: