20 oktober 2007

En tur i skogen

Hade lovat mor att hjälpa henne fixa lite gran, tall och enris samt mossa till gravarna och till deras balkong så idag var det dags. Efter frukosten så lassade vi in TV:n vi fick utav Simon som visade sig vara trasig i bilen för att ta den till Sänkmossen där allt skrot hör hemma. Det var lagom med trafik där uppe så jag hade inga större problem att ta mig till platsen för el-avfall. Med TV:n på sitt rätta ställe styrde vi kosan till Ejalunden för att plocka upp mor.

Anna och jag hade lagt upp en plan vart vi skulle börja leta i bilen men när jag gick in genom porten på Ejalunden kom jag på det, mor ville ju förbi Björsbo också. Så för att inte behöva åka allt för snårigt bestämde vi oss för att börja leta på Andra Sidan.

Gissa om det var någon som vart glad när vi lämnade bostads delen utav Andra sidan. Caesar vart alldeles till sig, precis som han brukar bli när han vädrar skog. Han stampa omkring i skuffen och små prata ända tills jag stanna bilen. Vilka språng han sen gjorde väl ute i skogen. Dock hittade vi ingen vitmossa på vårt första stopp så efter att vi fått med oss lite grönmossa åkte vi vidare till ett annat ställe för att leta vitmossa. Bättre lycka här. Med lite vitmossa i bilen styrde vi så kosan mot Björsbo trädgård där mor inhandla lite Ljung och två gravljus innan vi åkte in mot stan igen.

Efter ett stopp vid Statoil vid rondellen där mor inhandla tändstickor så åkte vi till gravarna för att göra i ordning där. På väg därifrån började fundera på vad jag och Anna skulle äta och efter att ha frågat Anna så la sig mamma i frågan. Hon undrade om vi inte ville äta Thai mat ifrån Thai Take Away med dem. Det kan man ju inte tacka nej till. Så med Anna, Albin och Caesar hemma hos far så knata mor och jag ut. Mor gick in på Coop för att handla medan jag knata vidare till Thai Take Away för att hämta hem maten.

Efter god mat och lite kaffe erbjöd vi oss mor att hjälpa henne handla till kyrkan bland annat, vi behövde ju också handla så varför inte göra det tillsammans?

Första stoppet blev på Coop sedan vidare till Lidl innan vi skjutsade mor till kyrkan där hon lastade in de hon handlat innan vi skjutsade hem mor.

Väl hemma igen röjde vi lite snabbt i lägenheten eftersom vi hade bjudit över Niclas på en fika senare under kvällen.

Inga kommentarer: