12 augusti 2007

Äppelpaj med vaniljsås

Annas äppelpaj vad mer kan man säga. Den la sig fint i magen tillsammans med vaniljsåsen. Lugn mamma, din är fortfarande nr 1. Anna använder margarin i sin och mor smör, ska man tänka på dieten är Annas de enkla valet vill man dock frossa så är mammas fortfarande nr 1. Får höra jämt när mor gör äppelpaj att jag och syster yster var duktiga på att rensa hennes pajer på smultäcket, mammas smultäcke. MMM.

Vad har mer hänt här sedan jag sist skrev. Jo Anna har fortfarande ont lite här och där och de varma badet hjälpte inte. Alvedonen fixade dock biffen i ett par timmar. Själv har man kämpat med en trasslig mage, sedan jag slarva vid frukosten, men det är en piss i havet i jämförelse med vad min älskade underbara Anna går igenom. Tog medicinen och kaffekoppen för tätt inpå varandra plus att mitt undermedvetna säkert är lite nervös och spänd inför vad som komma skall. Men jag fortsätter med en dåres envishet och hävdar "Det är gott om tid kvar".


Kan inte fatta att vi redan har den 12 augusti, tiden från plusset har bara rusat fram. Minns det fortfarande som igår. Vi hade misstänkt det länge att något kanske hade tagit sig, Anna hade känt sig lite konstig och mått illla, så testet var mer att vi ville ha de bekräftat. Kvällen den 8 januari testade vi, Anna smet in på toaletten och jag diskade. Minns hur svårt det var att tyda Annas ansikte när hon kom ut. Var det ännu ett bakslag eller hade vi det efterlängtade plusset? Så småningom sprack Anna upp i ett stort leende och jag förstod vad testet visa. Känslan som for genom kroppen då kan jag inte med ord beskriva. Nu 8 månader senare är vi snart framme vid målet. Kan inte förstå vad tiden har tagit vägen. Anna och jag blir aldrig bara Anna och jag igen, vi kommer inom kort kunna ställa oss i ledet för föräldrar. Vi kommer att ha ett liv att vårda, fostra, älska och stötta. Kommer vi att klar det? Det får tiden utvisa men tillsammans ska vi göra vårt bästa. Tillsammans ska vi bilda en familj. Jag ska bli far, Anna ska bli mor.

Ett litet barn med små fötter och små händer, ska jag med mina stora händer bära.
Ett litet liv med tickande hjärta, ska jag med mitt stora hjärta älska.

Inga kommentarer: