20 augusti 2007

Drömmar i en bilhall

Måndag morgon. Började vanlig tid idag så klockan ringde inte förens 06.08 och mobilen var satt på alarm 06.20. Det hjälpte dock inte för att få upp mig, kom inte upp förens 06.45 tror jag klockan var. Förstår inte varför sängen ska vara som skönast när man måste lämna den.

Med frukost i kistan kysste jag Anna farväl sedan styrde jag kosan mot jobbet. Dagen erbjöd lite varierande arbetsmoment och jag hade inte många minuter där jag inte gjorde så mycket. Stämplade ut 14.30 och styrde kosan hemåt.

Väl hemma väntade toabesök och klädombyte sedan begav vi oss ut; jag, Elin, Anna och Caesar på en skön promenad. Caesar fick springa lös i skogen mellan Ringvägen och Floravägen till hans stora glädje. Kul att hämta pinnar ju. Tillbaka hemma såg jag grannen Tomas smita ut källarvägen och ta sikte mot pizzerian. Skojade med honom och skicka ett SMS med texten ”Ingen pizza idag inte”. Det visade dock att han hade andra planer, tändningslåset har gett upp i hans Daewo Nubira så han var på väg till Björkmans för att få lite vägledningen. Då han hade 10 minuter på sig tills verkmästaren sluta för dagen erbjöd jag mig att skjutsa honom. På plats på Björkmans drömde jag mig bort i deras bilhall medan Tomas språka med verkmästaren. Om man ändå hade pengar *ler*.

På parkeringen hemma på Ringvägen väntade Anna, Elin och Caesar. De hade passat på att knata över till Ringside för att handla dricka medan jag var på vift. Efter dagens middag som bestod utav Snabbmakaroner och falukorv så intog jag sovrummet för att vila en stund. Kände att jag behövde det. Tydligen pratade jag med min syster under min vilopaus vilket jag inte hade något minne utav när jag vakna så jag kände att jag var tvungen att ringa upp och kolla vad hon ville. *ler*

Hur mår Anna?

Anna svarar: ”Bra, ilningar, trött i ryggen på grund utav promenaden men annars lugnt.”

Kan du inte komma nu, mamma och pappa längtar!

Inga kommentarer: